Nr projektu Nr projektu 174
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
ROZDZIELENIE CIĄGU PIESZO - ROWEROWEGO NA MOŚCIE TRZEBNICKIM NA DWA ODDZIELNE CIĄGI [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zgłoszony 50 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
-
Lider projektu: jan Lisowski
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie. Infrastruktura piesza i rowerowa potrzebne są po obu stronach mostu. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa remontu Mostu Trzebnickiego, która rozwiąże problem kolizji pieszych i rowerzystów. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) i 9) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Obecnie ruch pieszy i rowerowy odbywa się na moście trzebnickim po obu stronach mostu. Szerokość chodników wynosi 2,2 m. Ruch pieszych i rowerów jest dwukierunkowy na każdym chodniku. Projekt przewiduje rozdzielenie obecnych ciągów pieszo - rowerowych na dwa ciągi przebiegające po obu stronach mostu lecz ze zmianą jednego z nich na ciąg wyłącznie pieszy oraz przeniesienie ruchu rowerowego z tego ciągu na ciąg pieszo rowerowy po drugiej stronie mostu. Ze względu na frekwencję użytkowania obecnych ciągów projekt zakłada wyłączenie z ruchu rowerowego ciągu wschodniego i udostępnienie go wyłącznie pieszym. Natomiast ciąg zachodni pozostanie nadal jako pieszo - rowerowy, jednak z wyraźnym rozdzieleniem pasa ruchu dla pieszych i rowerów.
Uzasadnienie projektu
Obecny ruch na ciągach pieszo-rowerowych na moście trzebnickim stanowi duże zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. Ruch zarówno pieszy jak i rowerowy odbywa się w obydwóch kierunkach i po obu stronach mostu. Ze względu na pojawienie się w ostatnim czasie dużej ilości rowerów elektrycznych, którymi posługują się głównie kurierzy dostarczający produkty zamówione drogą internetową (przeważnie jedzenie) zagrożenie dla pieszych znacznie wzrosło. Kurierzy jeżdżą po moście z dużymi prędkościami i bez używania sygnałów ostrzegawczych, zaś mijając pieszych od tyłu powodują u nich duży stres i poczucie zagrożenia. Rozwiązaniem problemu jest wyłączenie z jednego ciągu ruchu rowerowego i pozostawienie go wyłącznie dla pieszych.
Grupa beneficjentów projektu
MIESZKAŃCY WROCŁAWIA ORAZ OSOBY PRZYJEZDNE
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
30 000 OSÓB
Elementy projektu
5 x Wykonanie oznakowania dla ciągu rowerowo - pieszego po zachodniej stronie mostu Trzebnickiego
4 x Wykonanie oznakowania dla ciągu pieszego po wschodniej stronie mostu Trzebnickiego
4 x Wykonanie barierek zabezpieczających przed wjazdem rowerem dla ciągu pieszego
4 x Wykonanie spowalniaczy ruchu rowerów dla ciągu rowerowo - pieszego
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Karłowice-Różanka, Kleczków Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Do projektu dołączona dokumentację fotograficzną: WP_20240217_12_42_35_Rich.jpg - proponowany ciąg pieszy
Projekt został oceniony negatywnie. Infrastruktura piesza i rowerowa potrzebne są po obu stronach mostu. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa remontu Mostu Trzebnickiego, która rozwiąże problem kolizji pieszych i rowerzystów. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) i 9) oraz § 3 ustęp 2 uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.