Nr projektu Nr projektu 162
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Tor Speedrowerowy przy ulicy Lotniczej [WBO. 2024]
-
Kategoria sport
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
1 149
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Damian Wojczyński
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami. Budowa studni będzie musiała być poprzedzona badaniami hydrogeologicznymi, które wskażą czy na terenie jest ujęcie wody. Ocena negatywna dla maszyny startowej typu żużlowego. Jest to urządzenie służące do profesjonalnego uprawiania sportu, które wymaga stałej obsługi. Projekt w tym zakresie nie spełnia kryterium określonego określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt pozytywnie ocenionego zakresu wynosi 3 000 000 zł i tym samym projekt zostanie przeniesiony do progu projektów ponadosiedlowych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen i będzie skalowany, tak aby zamknąć się w kwocie progu dla projektów ponadosiedlowych. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projekt, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Celem projektu jest budowa profesjonalnego Toru Speedrowerowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, które spełnią wymogi regulaminowe Polskiej Federacji Klubów Speedrowerowych, umożliwiając tym samym szkolenie na wysokim poziomie, organizację profesjonalnych zawodów Ogólnopolskich, a w dłuższej perspektywie dając możliwość ubiegania się o organizację Mistrzostw Świata i Europy.
Owalny tor posiadać będzie nawierzchnię typu granitowego/mączka ceglana, pas bezpieczeństwa, bandę, utwardzone pola startowe, zadaszony parking, stojaki rowerowe, oświetlenie, trybuny, szatnię, przyłącze wody i prądu.
Uzasadnienie projektu
Speedrower uprawiany jest we Wrocławiu od lat 90-tych. Z tego miasta wywodzą się multimedaliści Mistrzostw Świata, Europy, Polski. Niestety istniejący na Sępolnie tor nie spełnia aktualnych wymogów regulaminowych. Ograniczenia terenowe/infrastrukturalne uniemożliwiają jego modernizację, rozbudowę. Klub, który szkoli prawie 100 dzieci, ma sekcję młodzieżową, dla dorosłych, aż do weteranów, nie ma stałego dostępu do prądu, wody, szatni, nie posiada swobodnej możliwości wjazdu na teren pojazdami serwisowymi czy też dla karetki zabezpieczającej zawody.
Nowa lokalizacja toru została skonsultowana ze Spółkami Miejskimi, uzyskała aprobatę i możliwość rozwoju dyscypliny w godziwych warunkach, promując ją w nowych rejonach Wrocławia.
Grupa beneficjentów projektu
Speedrower w Polsce uprawiają zarówno najmłodsi (od 4 roku życia), aż po kategorię Grand Weteran, która zaczyna się od 50 lat wzwyż. Sprawia to, iż nie istnieją ograniczenia wiekowe.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
3 150 osób:
- 100 zawodników z sekcji dziecięcej
- 50 zawodników kategorii młodzieżowej, seniorskiej, weteran
- 3 000 mieszkańców, pasjonatów rowerowych, dzieci, jeżdżących rekreacyjnie, nauka jazdy
Elementy projektu
1) Tor speedrowerowy z nawierzchni granitowej o utwardzonych polach startowych wraz z bandą
2) Wiata zadaszona, pełniąca rolę biura zawodów (w miejsce kontenera z pierwotnego wniosku)
3) 2x dodatkowe gniazdo prądowe umożliwiające podłączenie maszyny startowej na linii start/meta (w miejsce maszyny startowej z pierwotnego wniosku)
4) Utwardzony parking na 20 rowerów z ogrodzeniem
5) Maszty oświetleniowe
6) Odwodnienie toru
7) Przyłącze wody
8) Ławki w parkingu oraz okalające tor
9) Przyłącze prądu na obiekcie
10) Stojaki rowerowe
11) Wiata (zadaszenie parkingu)
12) Trybuny modułowe
13) Zbiornik retencyjny/studnia głębinowa
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Gądów-Popowice Płd. Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Teren kompleksu sportowego przy ul. Lotniczej, dz. 3/8, AM-3 obręb Gądów Mały, dz. 5/107, AM-3, obręb Gądów Mały . Obok nowo wybudowanego rolkowiska.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
1 149Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
520Mężczyźni
629Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie z uwagami w zakresie wskazanym w formularzu poprawkowym. Z uwagi na ograniczenia terenowe wielkość toru speedrowerowego oraz trybun zostanie określona na etapie opracowania dokumentacji projektowej. Ze względu na trudne warunki gruntowo-wodne konieczne jest wykonanie badań geotechnicznych celem określenia sposobu odwodnienia toru i gospodarowania wodami opadowymi. Badanie te określą także możliwość budowy studni głębinowej. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł i tym samym projekt zostanie przeniesiony do progu projektów ponadosiedlowych. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen i będzie skalowany do wysokości budżetu projektu. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projekt, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.