Nr projektu Nr projektu 126
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Zmiana wiat na peronach przystanku tramwajowo-autobusowym i tramwajowym „Kwiska” - przy skrzyżowaniu ul. Legnickiej i Kwiskiej na wiaty o konstrukcji wspornikowej [WBO. 2024]
-
Kategoria komunikacja zbiorowa
-
Budżet zgłoszony 500 000 zł
-
Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu
-
Lider projektu: Adam Winiarski
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie. Wiaty na przedmiotowym przystanku nie są własnością miasta, ale zewnętrznej firmy reklamowej, która użytkuje je na podstawie umowy dzierżawy zawartej z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta. Nie mogą być w tej chwili objęte projektem WBO, taka możliwość pojawi się dopiero po zakończeniu umowy dzierżawy w lipcu 2025 r. Wymiana tablic elektronicznej informacji pasażerskiej byłaby możliwa, jednak z uwagi na wymiary fundamentów nie ma już możliwości przesunięcia konstrukcji tablicy bliżej krawędzi jezdni. Obecnie na przystanku elektroniczne tablice działają prawidłowo, nie ma więc potrzeby ich wymiany. Negatywna ocena również dla montażu tablicy informacyjno-reklamowej, na przystankach komunikacji miejskiej nie powinno się instalować tego typu obiektów, mogą one zwiększać liczbę osób w przestrzeni przystanku i dodatkowo spowolnić przepływ pasażerów w obrębie peronu. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1), 2), 5) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Zamiana (przebudowa) wiaty przystankowej na peronie przystanku tramwajowo-autobusowym i tramwajowym -„Kwiska”. Zamiana wiat przystankowych ma polegać na montażu wiat wspornikowych bez słupków opartych na płaszczyźnie peronu przystankowego. Bazą może katalog mebli miejskich z wiatą np. typu WT/KP-A tzw. wzór wrocławski, jako wiatą standardową z opcją bez boków, ale z gablotami, rozkładem jazdy na tylnej ściance wiaty. Najlepsza długość jednej wiaty to 2 x 7 przęseł i gablota z tablicą informacyjną pomiędzy nimi - i drugiej wiaty - 1 x 7 przęseł. W typologii i modułowości wiat w karcie technicznej dodano uwagę, że „rezygnacja ze ścianek bocznych jest możliwa dla każdego typu”. Dodatkowo ustawienie elektronicznych tablic informacyjnych.
Uzasadnienie projektu
Obecne wiaty przystankowe są różnego typu, każda opartą na czterech słupkach, co przy intensywnym ruchu tramwajów, autobusów oraz pasażerów, jest miejscem mało bezpieczne. Słupki podporowe stanowią przeszkodę, która czasem utrudnia możliwości poruszania się. Z peronów przystankowych korzystają osoby starsze, dzieci, osoby na wózkach inwalidzkich, matki/ojcowie z dziećmi w wózkach, osoby z utrudnioną motoryką. Oprócz tego wiaty przystankowe przystanku tramwajowo/autobusowego i tramwajowego są nieestetyczne, a przystanek ten zalicza się do tzw. przystanku węzłowego. Przy dużej ilości pasażerów przeszkodę stanowią słupki obecnych wiat. Propozycja jest aby obecne wiaty przystankowe zastąpić wiatami z zadaszeniem wspornikowym.
Grupa beneficjentów projektu
Wrocławianie oraz inne osoby spoza Wrocławia
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
400000
Elementy projektu
3 x wiata przystankowa wspornikowa np. 7 segmentowa
3 x nowa wspornikowa elektroniczna tablica informacyjna
1 x gablota informacyjno-reklamowa
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Gądów-Popowice Płd. , Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Przystanek komunikacji miejskiej: przystanek tramwajowo-autobusowy "Kwiska" w stronę centrum miasta, i przystanek tramwajowy "Kwiska" w kierunku Leśnicy. Lokalizacja przy skrzyżowaniu ul. Legnickiej z Kwiską/Wejherowską we Wrocławiu. Także korekta ustawienia elektronicznych tablic informacyjnych na tablice wspornikowe i z inna optyką odczytu obecnie jest słabo dostrzegalny. Oprócz tego sugeruję dodanie trzeciej tablicy. Tablice powinny być dwustronne.
Projekt został oceniony negatywnie. Wiaty na przedmiotowym przystanku nie są własnością Gminy Wrocław, ale zewnętrznej firmy reklamowej, która użytkuje je na podstawie umowy dzierżawy zawartej z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta. Nie mogą być w tej chwili objęte projektem WBO, taka możliwość pojawi się dopiero po zakończeniu umowy dzierżawy w lipcu 2025 r. Wymiana tablic elektronicznej informacji pasażerskiej byłaby możliwa, jednak z uwagi na wymiary fundamentów nie ma już możliwości przesunięcia konstrukcji tablicy bliżej krawędzi jezdni. Obecnie na przystanku elektroniczne tablice działają prawidłowo, nie ma więc potrzeby ich wymiany. Negatywna ocena również dla montażu tablicy informacyjnej, na przystankach komunikacji miejskiej nie powinno się instalować tego typu obiektów, mogą one zwiększać liczbę osób w przestrzeni przystanku i dodatkowo spowolnić przepływ pasażerów w obrębie peronu. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 1), 2), 5) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.