Nr projektu Nr projektu 116
PROJEKT OSIEDLOWY:
do 1 000 000 zł
Rowerowa Mińska (Zagony - Stanisławowska), brakujący fragment wg istniejącego projektu [WBO. 2024]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 1 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
609
Statystyki Oddanych głosów
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja powinna być przeprowadzona z jak największym poszanowaniem istniejącej zieleni, a przebieg drogi rowerowej będzie musiał uwzględnić rosnące wzdłuż ul. Mińskiej drzewa. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.
Opis projektu
Projekt polega na budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Mińskiej, od ulicy Zagony do ulicy Stanisławowskiej, zgodnie z istniejącym projektem. Projekt uzupełni brakujący fragment trasy rowerowej, która łączy różne osiedla i dzielnice Wrocławia. Projekt poprawi warunki komunikacyjne i bezpieczeństwo rowerzystów, którzy korzystają z tej trasy do celów rekreacyjnych, turystycznych lub dojazdu do pracy, szkoły lub innych miejsc. Projekt przyczyni się również do ochrony środowiska, poprzez zmniejszenie emisji spalin i hałasu z samochodów. Projekt adresowany jest do wszystkich mieszkańców Wrocławia, którzy chcą poruszać się rowerem po mieście, a także do gości odwiedzających Wrocław.
Uzasadnienie projektu
Zakres projektu wprost realizuje Wrocławską Politykę Mobilności - Uchwała nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r.3 r. a w szczególności: "Kształtowanie zrównoważonej mobilności wymaga przede wszystkim zapewnienia priorytetu dla rozwoju transportu niesamochodowego, albowiem przyszłość mobilna miasta, a także - w dużym stopniu - obszaru metropolitalnego, leży w sprawnym transporcie zbiorowym, rowerowym i ruchu pieszym, oraz Uchwały nr XXXVI/829/12 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Muchobór Wielki Kameralny we Wrocławiu i spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 3) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia.
Grupa beneficjentów projektu
Grupą beneficjentów projektu WBO Rowerowa Mińska są mieszkańcy Wrocławia, którzy chcą poruszać się rowerem oraz mieszkańcy Muchoboru Wielkiego i tranzyt przez osiedle od strony południowo-zachodniej.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu WBO Rowerowa Mińska wynosi kilkadziesiąt tysięcy osób. Jest to liczba rowerzystów, którzy korzystają z trasy wzdłuż ulicy Mińskiej do celów rekreacyjnych, tury
Elementy projektu
100 x Wykonanie nawierzchni bitumicznej o szerokości 2,5m
15 x Nasadzenia drzew i krzewów
Lokalizacja
projekt osiedlowy Lokalizacja
Muchobór Wielki Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Mińska (Stanisławowska - Zagony)
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
609Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
299Mężczyźni
310Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie, realizacja powinna być przeprowadzona z jak największym poszanowaniem istniejącej zieleni, a przebieg drogi rowerowej będzie musiał uwzględnić rosnące wzdłuż ul. Mińskiej drzewa. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.