wroclaw.pl strona główna Wrocławski Budżet Obywatelski

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:15

wroclaw.pl strona główna
  1. Wrocławski Budżet Obywatelski
  2. Lista projektów 2024
  3. Projekt nr 103

Nr projektu Nr projektu 103

PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł

Stare Miasto = SUPERKWADRAT [WBO. 2024]

  • Kategoria piesze/rowerowe

  • Budżet zgłoszony 2 863 927 zł

  • Status Projekt nie bierze udziału w głosowaniu

Komentarz UMW po II etapie oceny

Projekt został oceniony negatywnie. Projekt pokrywa się z wdrażaną Strefą Czystego Transportu ograniczającą ruch aut w ścisłym centrum. Jednak całkowite wykluczenie ruchu aut ze Starego Miasta jest niemożliwe z uwagi na mieszkańców i usługi inne niż te wymagające zaopatrzenia, np. hotele. Dodatkowo istnieje ryzyko, że zastosowanie proponowanych rozwiązań nie przyśpieszy, ale spowolni komunikację zbiorową. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Komentarz UMW po I etapie oceny

Projekt został oceniony negatywnie. Projekt pokrywa się z wdrażaną Strefą Czystego Transportu ograniczającą ruch aut w ścisłym centrum. Jednak całkowite wykluczenie ruchu aut ze Starego Miasta jest niemożliwe z uwagi na mieszkańców i usługi inne niż te wymagające zaopatrzenia, np. hotele. Dodatkowo istnieje ryzyko, że zastosowanie proponowanych rozwiązań nie przyśpieszy, ale spowolni komunikację zbiorową. Tym samym projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ustęp 2 punkt 8) i 9) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.

Opis projektu

Stare Miasto we Wrocławiu, z jego bogatą historią i unikalnym charakterem, stanowi serce miasta. Jednakże, aby jeszcze bardziej zrewitalizować to miejsce, warto zastanowić się nad przekształceniem go w superkwadrat na wzór zachodnioeuropejskich miast.
Trasa W-Z, to pierwsza większa inwestycja komunikacyjna w Warszawie po II wojnie światowej. To, co miało być symbolem nowoczesności, stało się tragedią planowania. Towarzysz Gierek, ówczesny I sekretarz KC PZPR, postanowił wybudować trasę W-Z. Decyzja ta miała ogromne konsekwencje.
Wprowadzenie superkwadratu na Starym Mieście to krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Zachodnia Europa pokazuje, że taka transformacja może przynieść korzyści społecznościom i gospodarce.

Uzasadnienie projektu

Projekt Trasy W-Z miał ambicję poprawy komunikacji, ale stał się symbolem nieudanego eksperymentu. Dziś, patrząc na historię, uczymy się, że planowanie musi uwzględniać społeczne i kulturowe aspekty.

Grupa beneficjentów projektu

Zyski dla mieszkańców i biznesu są liczne. Superkwadrat ożywi przestrzeń, umożliwiając mieszkańcom wygodne przemieszczanie się. Przyjemne kawiarnie, sklepy i restauracje przyciągną turystów i przedsiębiorców.

Szacunkowa liczba beneficjentów projektu

800000

Elementy projektu

100 x Betonowe donice z zielenią lub stare barierki uniemożliwiające wjazd autom
50 x Farba do namalowania nowych przejazdów aut i rowerów oraz BUS
20 x Automatyczne słupki przeniesione z rynku
20 x ławki i kwiaty, oraz drzewa
10000 x Odwaga polityczna urzędu

Lokalizacja

Pomiń mapę

projekt ponadosiedlowy Lokalizacja

Stare Miasto Osiedle

Lokalizacja szczegółowa Oławska - Kazimierza W.-Białoskórnicza-Nowy Ś.-Grodzka-Piaskowa (jednokierunkowe "rondo")

Załączniki - 2 szt.

Kontakt z liderem projektu

Wybrane projekty:
  • - Projekt
    osiedlowy

    -

  • - Projekt
    ponadosiedlowy

    -

Przejdź do głosowania