Nr projektu Nr projektu 84
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Wyremontujmy przyczepę do autobusu-ogórka [WBO. 2023]
-
Kategoria inne
-
Budżet zweryfikowany 250 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
165
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Krzysztof Kołodziejczyk
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 250 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projekt, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.
Opis projektu
W 2021 r. został odremontowany kultowy autobus Fredruś, czyli Jelcz 272MEX w wersji kabriolet oraz Jelcz 043 należący do Centrum Historii Zajezdnia, ustylizowany na autobus miejski. Z kolei w 2022 r. odrestaurowany został kolejny Jelcz 043 w klasycznym, podmiejskim wyglądzie. W efekcie we Wrocławiu znajdują się trzy pięknie wyremontowane autobusy-ogórki. Warto więc zapewnić im dedykowaną przyczepę P-01. Taki pojazd udało się już pozyskać do kolekcji zabytkowych tramwajów i autobusów we Wrocławiu, jest jednak nieprawny i wymaga kompleksowego remontu, obejmującego podwozie, nadwozie (wraz z odtworzeniem wnętrza) i wszystkie podzespoły.
Uzasadnienie projektu
We Wrocławiu znajduje się jedna z większych kolekcji zabytkowych autobusów i tramwajów w Polsce. Na Zajezdni Popowice stacjonują m. in. tramwaje Konstal N z 1949 r., Konstal 4N1 z 1960 r., Konstal 102Na z 1972 r. czy Konstal 105Na z 1985 r. oraz autobusy Jelcz 272MEX z 1972 r., Jelcz 080 z przyczepą P-080 z 1980 r., Jelcz 043 z 1986 roku, Ikarusy 280 z 1983 i 1995 r. oraz różne Jelcze z 2. połowy lat 80. Brakuje niestety sprawnej przyczepy P-01 przeznaczonej do tzw. autobusu-ogórka, czyli Jelcza na podwoziu RTO. Zwana była pieszczotliwie korniszonkiem. Należy liczyć, że już niedługo zestaw składający się z kultowego Jelcza wraz z przyczepą będzie cieszył mieszkańców i turystów odwiedzających Wrocław, w tym Zajezdnię Popowice.
Grupa beneficjentów projektu
Mieszkańcy Wrocławia i turyści, w szczególności osoby zainteresowane dziedzictwem techniki. Unikatowy zestaw pojazdów (autobus wraz z przyczepą) na pewno będzie atrakcją dla najmłodszych.
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Organizowane co roku Dni Otwarte Zajezdni Popowice przyciągają kilka tysięcy zwiedzających. Podobną frekwencją cieszą się inne imprezy, w których przyczepa mogłaby uczestniczyć.
Elementy projektu
1 x Remont podwozia
1 x Remont nadwozia wraz z odtworzeniem wnętrza
1 x Przywrócenie instalacji elektrycznej
1 x Remont mechaniczny
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Pilczyce-Kozanów-Popowice Płn. Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Obecnie przyczepa stacjonuje na Zajezdni Popowice przy ul. Legnickiej 65A, obok skrzyżowania z ul. Wejherowską. Po remoncie przyczepa będzie mogła się poruszać po całym mieście, a także poza nim.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
165Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
60Mężczyźni
105Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 250 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projekt, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu. Na etapie opracowania dokumentacji projektowej konieczne będzie uzyskanie zaleceń/postanowień/decyzji konserwatorskich Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, których treść może mieć istotny wpływ na ostateczny kształt projektu.