Nr projektu Nr projektu 316
PROJEKT OSIEDLOWY:
do 1 000 000 zł
Korekta przebiegu i stanu ciągu komunikacyjnego południowy-zachód – północny-wschód w Parku Słonecznym [WBO. 2023]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 1 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
223
Statystyki Oddanych głosów
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony negatywnie, ponieważ nie spełnia kryterium celowości i gospodarności. Ciągi komunikacyjne w Parku Słonecznym są na bieżąco utrzymywane. W marca 2023 r. wykonana została naprawa nawierzchni zgłoszonej we wniosku alei (odtworzenie wierzchniej warstwy wraz z jej dogęszczeniem). Teren jest dobrze skomunikowany. Od ulicy Orzechowej do ul. Krynickiej biegnie główny ciąg komunikacyjny. Usankcjonowanie kolejnego przebiegu wytyczonego przez użytkowników terenu, w którego sąsiedztwie pozostają wykonane i utrzymywane dwie ścieżki doprowadzi do powstania nadmiernej ilości ciągów pieszych na przedmiotowym terenie. Projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie.
Opis projektu
Poprawa wygody i bezpieczeństwa pieszych korzystających z rekreacyjnej funkcji Parku Słonecznego, a przede wszystkim ze, zlokalizowanego w jego pobliżu, obszaru usługowo-handlowego z uwzględnieniem ruchu wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów poprzez poszerzenie istniejącej alejki w przebiegu południowy-zachód - północny-wschód, ewentualne cofnięcie ławek przy niej posadowionych oraz budowę ścieżki w miejscu „przedeptu” w kontynuacji przedmiotowej trasy.
Uzasadnienie projektu
Park Słoneczny leży w strefie komunikacji Gaju. Na etapie projektowania założenia nie zachowano ciągłości trasy: płd.-zach. (Orzechowa i Jabłeczna) - płn.-wsch. (Krynicka), intensywnie użytkowanej z powodu dostępu do strefy handlowo-usługowej przy Krynickiej, Widnej i Bardzkiej. Wytyczone tam alejki zyskały charakter spacerowo-sportowy, co przełożyło się na ich szerokość i rodzaj zastosowanej nawierzchni, powodując kolizje i powstawanie dużych kałuż/oblodzenia. Mimo wymiany w marcu br. nawierzchni w części rzeczonego ciągu nadal jest ona nierówna, z wgłębieniami przed ławkami, odcinkami nasiąka wodą, wciąż tworzą się zastoiny wody, kałuże powstają też na ścieżkach wydeptanych przez pieszych. W dalszym przebiegu ma charakter „przedeptu”.
Grupa beneficjentów projektu
Wrocławianie, w szczególności mieszkańcy osiedla Gaj
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
12 000
Elementy projektu
1) Poszerzenie alejki biegnącej z południowego-zachodu na północny-wschód.
2) Ewentualne cofnięcie ławek znajdujących się przy istniejącej ścieżce.
3) Remont nawierzchni istniejących ścieżek przedmiotowego ciągu
4) Budowa ścieżki (ścieżek) w miejscach wydeptanych w miarę możliwości mająca na celu usankcjonowanie trasy wytyczonej przez przechodniów.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
223Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
109Mężczyźni
114Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie opisanym w formularzu poprawkowym: - Poszerzenie alejki biegnącej z południowego-zachodu na północny-wschód. - Cofnięcie ławek znajdujących się przy istniejącej ścieżce. - Naprawa nawierzchni istniejących ścieżek, należy jednak zachować nawierzchnię szutrową. - Budowa ścieżki (lub ścieżek, zależnie od możliwości budżetowych) w miejscach wydeptanych przez przechodniów. Poszerzenie i budowa nowych alejek jest możliwa tylko w zakresie działek należących do Gminy Wrocław. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Załączniki mają charakter wyłącznie pomocniczy, a w przypadku rozbieżności między opisem projektu, a załącznikiem, decydujący jest opis projektu.