Nr projektu Nr projektu 247
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Strzegomska - nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów [WBO. 2023]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 3 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
412
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Maciej Skórzyński
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie przejścia dla pieszych przez ul. Strzegomską na wysokości ul. Grodeckiej, poza obszarem obecnej budowy TAT. Realizacja przejścia w osi ul. Grodeckiej wymagać będzie przestawienia kamienia granicznego, wskazującego dawną granicę Wrocławia. Dlatego przejście należałoby wykonać ok. 10 m dalej od mostu Strzegomskiego. Pozwoli to dodatkowo wpasować się z wlotem drogi obsługującej osiedle po przeciwnej stronie. W ramach zadania należałoby ująć budowę sygnalizacji świetlnej, skoordynowanej (ITS) ze skrzyżowaniem z ul. Rogowską oraz doświetlenia przejścia i przejazdu. Negatywna ocena dla przejść: 1) Przy ul. Gubińskiej. Przejście wraz z przejazdem rowerowym z sygnalizacją świetlną było i będzie po budowie TAT na skrzyżowaniu z ul. Gubińską. Przejście wskazane w projekcie WBO jest na wysokości przystanku tramwajowo-autobusowego, zaledwie ok. 40 m od realizowanego przejścia. 2) Przy ul. Rogowskiej. Analogicznie, pinezka jest nawet jeszcze bliżej realizowanego przejścia. Budowa nowych przejazdów w bliskim sąsiedztwie istniejących jest niecelowa i niegospodarna, w tym zakresie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.
Opis projektu
Strzegomska - nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
Uzasadnienie projektu
Strzegomska - nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
Grupa beneficjentów projektu
Strzegomska - nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
Strzegomska - nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
Elementy projektu
1 x kpl realizacja projektu
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Muchobór Mały, Nowy Dwór Osiedle
Lokalizacja szczegółowa brak.
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
412Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
233Mężczyźni
179Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie przejścia dla pieszych przez ul. Strzegomską na wysokości ul. Grodeckiej, poza obszarem obecnej budowy TAT. Realizacja przejścia w osi ul. Grodeckiej wymagać będzie przestawienia kamienia granicznego, wskazującego dawną granicę Wrocławia. Dlatego przejście należałoby wykonać ok. 10 m dalej od mostu Strzegomskiego. Pozwoli to dodatkowo wpasować się z wlotem drogi obsługującej osiedle po przeciwnej stronie. W ramach zadania należałoby ująć budowę sygnalizacji świetlnej, skoordynowanej (ITS) ze skrzyżowaniem z ul. Rogowską oraz doświetlenia przejścia i przejazdu. Negatywna ocena dla przejść: 1) Przy ul. Gubińskiej. Przejście wraz z przejazdem rowerowym z sygnalizacją świetlną było i będzie po budowie TAT na skrzyżowaniu z ul. Gubińską. Przejście wskazane w projekcie WBO jest na wysokości przystanku tramwajowo-autobusowego, zaledwie ok. 40 m od realizowanego przejścia. 2) Przy ul. Rogowskiej. Analogicznie, pinezka jest nawet jeszcze bliżej realizowanego przejścia. Budowa nowych przejazdów w bliskim sąsiedztwie istniejących jest niecelowa i niegospodarna, w tym zakresie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 3 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego.