Nr projektu Nr projektu 220
PROJEKT PONADOSIEDLOWY:
do 3 000 000 zł
Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na Gądowiance [WBO. 2023]
-
Kategoria piesze/rowerowe
-
Budżet zweryfikowany 1 000 000 zł
-
Status Niewybrany w głosowaniu
-
185
Statystyki Oddanych głosów
-
Lider projektu: Jakub Przybyłek
Komentarz UMW po II etapie oceny
Komentarz UMW po I etapie oceny
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie wyniesienia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przy ul. Traktatowej. Niezbędna będzie zamiana miejscami przejścia dla pieszych z przejazdem dla rowerzystów oraz fragmentu drogi dla rowerów i chodnika na długości ok 50m w stronę północną. Ocena negatywna dla pozostałych lokalizacji: 1. Na wysokości wlotu ul. Białoruskiej - niedawno został zamontowany próg zwalniający wyspowy, nie ma potrzeby dodatkowego wyniesienia. 2. Dwie lokalizacje na estakadzie - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach uniemożliwia lokalizację progów zwalniających w odległości 25m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej. W tym zakresie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 162, 220, 265 i 271.
Opis projektu
Projekt zakłada wyniesienie przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego w obrębie Estakady Gądowianki przy skrzyżowaniu z ul. Traktatowej.
Uzasadnienie projektu
W obecnej sytuacji kierowcy wjeżdżając na główne jezdnie estakady lub z nich zjeżdżając maja ograniczoną widoczność na przejściach/przejazdach.
Grupa beneficjentów projektu
rowerzyści, piesi poruszający się wzdłuż obwodnicy śródmiejskiej
Szacunkowa liczba beneficjentów projektu
około 2000 tysięcy dziennie
Elementy projektu
1 x wyniesiony przejazd rowerowy
1 x wyniesione przejście dla pieszych
Lokalizacja
projekt ponadosiedlowy Lokalizacja
Muchobór Mały Osiedle
Lokalizacja szczegółowa Estakada Gądowianka
Kontakt z liderem projektu
Liczba głosów ogółem
Do nieważnych zostały zaliczone przypadki niezgodnego z zasadami wypełnienia kart papierowych, niepotwierdzenia głosu kodem SMS, powtórnego oddania głosu z użyciem tego samego nr PESEL.
Liczba głosów: internet - papier
Głosy można było oddawać w 2 formatach: poprzez internet oraz w formie papierowej. Głosy w formie papierowej były wprowadzane przez wyznaczonych pracowników UM Wrocław w dniu 12.10.
Dotyczy głosów ważnych.
Internet
185Papier
0Płeć: kobiety - mężczyźni
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według płci, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Dotyczy głosów ważnych.
Kobiety
102Mężczyźni
83Wiek głosujących
Podział głosów oddanych przez mieszkanców według grup wiekowych, obliczony na podstawie podawanych numerów PESEL.
Projekt został oceniony pozytywnie w zakresie wyniesienia przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przy ul. Traktatowej. Niezbędna będzie zamiana miejscami przejścia dla pieszych z przejazdem dla rowerzystów oraz fragmentu drogi dla rowerów i chodnika na długości ok 50m w stronę północną. Ocena negatywna dla pozostałych lokalizacji: 1. Na wysokości wlotu ul. Białoruskiej - niedawno został zamontowany próg zwalniający wyspowy, nie ma potrzeby dodatkowego wyniesienia. 2. Dwie lokalizacje na estakadzie - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach uniemożliwia lokalizację progów zwalniających w odległości 25m od najbliższej części wiaduktu lub innej konstrukcji nośnej. W tym zakresie projekt nie spełnia kryterium określonego w § 2 ust. 2 pkt 1) i 8) uchwały nr LXII/1440/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 13 września 2018 r. w sprawie Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji wynosi 1 000 000 zł. Ostateczny zakres projektu zostanie ustalony z Liderem na etapie sporządzania dokumentacji projektowej przy uwzględnieniu aktualnego poziomu cen. Rekomendujemy Liderom dokonanie przeglądu zgłoszonych projektów w celu sprawdzenia czy nie zgłoszono innych wniosków o podobnym zakresie. Inwestycja będzie musiała być zrealizowana zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego. Projekty o zbliżonym według Urzędu Miejskiego Wrocławia zakresie: 162, 220, 265 i 271.