Wariant rekomendowany
Koncepcje przebudowy ul. Gajowickiej zostały zaopiniowane w jednostkach miejskich; z kilku postulowanych pomysłów wybrano jeden i przedstawiono go Prezydentowi Miasta Wrocławia. Propozycja ta obejmuje:
-
lokalizację torowiska wbudowanego w jezdnię,
-
dwukierunkową drogę dla rowerów po zachodniej stronie ulicy.
Za wybraniem takiej opcji przemawia kilka argumentów:
-
Ten wariant wiąże się z najmniejszą ingerencją w zieleń wysoką i stosunkowo niewielką ilością robót „straconych” przy realizacji poszczególnych etapów inwestycji; jednocześnie „zabetonowana” zostanie najmniejsza możliwa powierzchnia.
-
Taka architektura ulicy zapewni większe niż dotychczas bezpieczeństwo ruchu drogowego na skrzyżowaniach.
-
Modernizacja według tego wariantu wymaga najmniejszego zakresu wykupu dodatkowych terenów i spowoduje nie tak dużą ilość kolizji z sieciami (głównie z magistralą ciepłowniczą), jak w innych przypadkach.
-
Nie trzeba kupować i montować dodatkowych słupów oświetleniowych.
-
Opcja ta pozwoli na przemyślane wykorzystanie przestrzeni, a ulica będzie spełniać maksimum możliwych funkcji (droga dla pieszych, aut i autobusów, rowerów i tramwajów).
Rozwiązania przejściowe
Realizację prac modernizacyjnych zaplanowano w kilku etapach. Przebudowa będzie prowadzona tak, że jezdnia zostanie wykonana w kształcie docelowym: z odpowiednią liczbą pasów dla ruchu samochodowego, ułożonymi krawężnikami i uwzględnioną przestrzenią na torowisko tramwajowe (którego budowy nie ma jeszcze w planach inwestycyjnych) – tymczasowo miejsce to można zagospodarować, sadząc tam zieleń.
Możliwe też, że (aby usprawnić funkcjonowanie węzła przesiadkowego w układzie „przejściowym” w rejonie kościoła św. Karola Boromeusza) na tym odcinku zostanie wprowadzony układ docelowy, ale z jezdnią w miejscu przyszłego torowiska. Tym samym byłby to odcinek jezdni w przekroju czteropasowym (po dwa pasy w każdym kierunku).
Ryc. 1. Obecny układ komunikacji zbiorowej w rejonie ul. Kruczej.
Ryc. 2. Projektowany układ komunikacji zbiorowej w rejonie ul. Kruczej (w wariancie przejściowym).
Zapoznaj się z koncepcją
Zapoznaj się z koncepcją przebudowy ul. Gajowickiej – poniżej znajdziesz opis dwóch wariantów oraz prezentację na ten temat. Warto także obejrzeć nagranie e-spotkania! Następnie wypełnij poniższy formularz – masz czas do 7 czerwca 2020 r.
Twoja opinia na temat opracowanej koncepcji jest ważna!
Koncepcja - wariant przejściowy. Pobierz klikając tutaj.
Koncepcja - wariant docelowy tj. z tramwajem. Pobierz klikając tutaj.
Prezentacja - Wrocławskie Inwestycje - Gajowicka. Pobierz klikając tutaj.
Zgłoś opinię!
Czy rozwiązania przyjęte w rekomendowanym wariancie spełniają Twoje potrzeby? A jeśli nie, to jakich korekt należałoby w nim dokonać?
W szczególności zastanów się nad następującymi kwestiami:
-
Czy rozmieszczenie poszczególnych elementów takich, jak: chodniki i drogi dla rowerów, jest odpowiednie?
-
Czy lokalizacja wyznaczonych przystanków, przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych Ci odpowiada?
-
Czy chciałbyś/chciałabyś dodać jakąś opinię na temat zieleni na ulicy albo zagospodarowania przestrzeni (skwerów, placów, mebli miejskich)?
-
Czy wyznaczone miejsca parkingowe są odpowiednie?