Peron jest wyposażony w nowe wiaty, siedzenia, oświetlenie, tablice z rozkładem jazdy i nagłośnienie. Tymczasowe dojście do peronu poprowadzono pochylnią od strony ul. Stacyjnej.
Nie zmienia się dojście do przebudowanego już peronu nr 2 (spod wiaduktu, od ul. Legnickiej). Obsługiwane są z niego składy odjeżdżające i przyjeżdżające z kierunku: Obornik Śl., Żmigrodu, Rawicza, Poznania.
Na przystanku Wrocław Mikołajów zakończyła się już przebudowa kilku torów. Pozwalają one prowadzić ruch pociągów zarówno od strony Poznania, jak i od Oleśnicy i Trzebnicy. W tym czasie możliwe było również wykonanie zasadniczych prac na wrocławskich wiaduktach nad ul. Robotniczą, Strzegomską i Legnicką.
W 60% gotowe jest przejście pod peronami. Zakończono prace przy betonowych ścianach pod torami po przeciwnej stronie dworca. Do wykonania pozostał ostatni etap. Przejście będzie połączone z budynkiem dworca.
Na początku grudnia zakończyły się prace przy remoncie wiaduktu na ul. Legnickiej (trwały od sierpnia). Wykonawca zbudował specjalną konstrukcję nad jezdnią, by nie ograniczać ruchu samochodów i jednocześnie prowadzić roboty przy czyszczeniu, zabezpieczeniu i malowaniu konstrukcji. W tym roku zakończą się również prace torowe na wiadukcie.
Przebudowa przystanku Wrocław Mikołajów i przyległych wiaduktów to część projektu modernizacji linii Wrocław – Poznań. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do Wrocławia. Obecnie trwają roboty w granicach miasta.
Zakończenie realizacji całego projektu planowane jest w III kwartale 2015 r.