Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Proky.io to działający od 2021 r. startup ze Słowenii, z misją cyfryzacji europejskiej branży HoReCa. Dzięki opartej na AI optymalizacji procesów, szczegółowej analityce oraz intuicyjnej e-platformie, pozwala oszczędzić czas i pieniądze szefom kuchni i menedżerom, a dla dostawców stanowi dodatkowy kanał sprzedaży. Technologia Proky.io ma też pomóc w ograniczaniu marnotrawstwa niewykorzystanych produktów, co obecnie generuje ogromne koszty w całej branży.
W planach intensywna ekspansja w Polsce
Do tej pory firma rozwijała się głównie na rynku słoweńskim, gdzie stała się liderem w automatyzacji tamtejszej gastronomii. Następnie siedzibę przeniosła do Wielkiej Brytanii, by stamtąd rozwijać i skalować biznes. Dzięki wsparciu inwestorów, m.in. wrocławskiego funduszu Unfold.vc, twórcy spółki zdecydowali się wkroczyć do Polski, dostrzegając duże podobieństwo rynków. Podkreślają, że tak kompleksowego rozwiązania nad Wisłą dotychczas nie było. Dlatego Proky.io planuje tu intensywną ekspansję, a na koncie już ma współpracę m.in. ze sklepami sieci Żabka, Happy Fish czy Meet&Eat.
Polska to jeden z największych rynków spożywczych w Europie. Foodtech szybko się tu rozwija. Potencjał dostrzegamy nie tylko w klientach, tj. restauracjach, hotelach oraz dostawcach. Jest tu dużo podmiotów zajmujących się dowozem posiłków i redukcją odpadów. Widzimy w nich nie konkurencję, a potencjalnych partnerów. Naszym celem jest usprawnienie branży HoReCa, zwłaszcza w tak trudnych dla niej czasach. Jesteśmy już we Wrocławiu i Warszawie, a w tym miesiącu rozszerzamy działalność na Kraków, Łódź i Katowice.Valentina Metez, founderka i CEO Proky.io
Przydatne e-rozwiązania dla gastronomii
Proky.io cyfryzuje łańcuchy dostaw i automatyzuje procesy za pomocą sztucznej inteligencji oraz integracji poszczególnych systemów. Klientom zapewnia szczegółową analitykę rynku i samej sprzedaży. Restauratorzy i hotelarze mogą śledzić zamówienia na e-platformie, a składają je zbiorczo za pomocą kilku kliknięć w ramach jednego koszyka.