To pierwsza transakcja ogłoszona przez Zubr Capital po uruchomieniu Zubr Capital Fund II w 2022 roku. 13 milionów dolarów trafi do Oro z siedzibą we Wrocławiu. To twórca oprogramowania i aplikacji dla e-commerce w domenie B2B.
To finansowanie pozwoli Oro przyspieszyć ekspansję w Europie i umocnić obecność na kluczowych rynkach.
Inwestycja w wysokości 13 milionów USD trafiła do Oro
Konstantin Zapolyansky podkreśla, że w 2022 roku Gartner uznał OroCommerce za dostawcę rozwiązań wizjonerskich w dziedzinie e-commerce. – Oprócz wyjątkowego produktu byliśmy pod wrażeniem doświadczonego międzynarodowego zespołu Oro i kultury firmy opartej na ciągłych innowacjach i skupieniu się na kliencie. Wierzymy, że są to kluczowe czynniki sukcesu firmy — dodaje starszy dyrektor oddziału Zubr Capital w Polsce.
Co robi Oro?
Oro zostało założone w 2012 roku w USA przez Yoava Kutnera i jego wspólnika, Dimę Sorokę. Wcześniej Yoav i jego partnerzy kierowali rozwojem produktowym i technicznym Magento, jednej z pierwszych i wiodących platform e-commerce na rynku. W 2018 roku Adobe przejął Magento za 1,68 miliarda dolarów.
Obecnie Oro oferuje zestaw aplikacji do automatyzacji działań handlowych w firmach B2B, dedykowanych głównie producentom, dostawcom, dystrybutorom i hurtownikom. Oro wprowadziło już dla nich kilka rozwiązań, w tym uruchomione niedawno OroCommerce, OroCRM, OroPlatform i OroMarketplace.
Jak Oro wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe?
Firma planuje również zintegrować zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby „zrewolucjonizować doświadczenie handlu elektronicznego B2B”.
– Wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzymy spersonalizowane doświadczenia kupujących, zautomatyzujemy interakcje z klientami i zoptymalizujemy zarządzanie informacjami o produktach – komentuje Yoav Kutner i dodaje: – Nasze analizy oparte na sztucznej inteligencji umożliwią firmom podejmowanie decyzji opartych na danych, identyfikowanie trendów i odkrywanie nowych możliwości rozwoju. Algorytmy uczenia maszynowego umożliwią dynamiczne ustalanie cen, prognozowanie zapasów i zaawansowane rekomendacje produktów, wspierając wzrost wydajności i satysfakcję klientów.
Oro we Wrocławiu. Kluczowa rola w sukcesie firmy.
Firma stwierdziła, że otrzymane inwestycje będą miały pozytywny wpływ na jej oddział w Polsce, który odgrywa kluczową rolę w ogólnym sukcesie firmy. Nowe finansowanie umożliwia Oro zatrudnianie programistów, specjalistów operacyjnych i kierowników projektów. Firma planuje dalszy rozwój w regionie i planuje podwoić wielkość swojego zespołu w Polsce do końca tego roku.
Zubr Capital Fund II. Inwestycje w sektor IT
Oro stało się pierwszą transakcją Zubr Capital Fund II. W ciągu najbliższych 5 lat fundusz zamierza inwestować w sektor IT i pomagać firmom z Europy Wschodniej w zdobywaniu kompetencji niezbędnych do wejścia na rynki europejskie i amerykańskie. Strategia funduszu koncentruje się na dostarczaniu kapitału na rozwój (udziały mniejszościowe), pozostawiając kontrolę nad biznesem obecnym założycielom
- Zubr Capital Fund II jest trzecim funduszem w historii firmy inwestycyjnej Zubr Capital. Inwestorami funduszu są odnoszący sukcesy europejscy przedsiębiorcy, którzy spędzili wiele lat mieszkając i pracując w Europie Zachodniej, Izraelu, na Cyprze i w Wielkiej Brytanii.
- Portfel swojego poprzednika Zubr Capital Fund I obejmował 12 spółek z branży e-commerce, drobne, fintech, EduTech, Adtech, IT-service i innych. Do najbardziej znanych inwestycji funduszu należy Palta, twórca aplikacji dla zdrowia i dobrego samopoczucia (Flo, Simple).
Ta firma zarządzająca funduszami może również pochwalić się kilkoma udanymi wyjściami ze spółek międzynarodowych. Tym samym na początku 2021 roku Zubr Capital sprzedał 100% udziałów spółki IT Targetprocess dużej amerykańskiej korporacji Apptio.
Źródło: materiały prasowe