www.wroclaw.pl

    #WrocławZdalnieLokalnie – nowa odsłona akcji

    Wrocław promuje wśród mieszkańców ideę lokalnych zakupów oraz zachęca przedsiębiorców do uruchamiania sprzedaży zdalnej. Akcja #WrocławZdalnieLokalnie, realizowana przez Urząd Miejski Wrocławia zyskała nowe możliwości.

    Grafika przedstawia akcję #WrocławZdalnieLokalnie Fot. UM Wrocławia
    Grafika przedstawia akcję #WrocławZdalnieLokalnie

    Akcja #WrocławZdalnieLokalnie realizowana jest przez Urząd Miejski Wrocławia od maja 2020 r. i po roku jej prowadzenia organizatorzy dodali nowe możliwości:

    • Dla przedsiębiorców przygotowano listę dostępnych na rynku rozwiązań – przykładowych stron i aplikacji – które mogą ułatwić dotarcie do klientów z internetowym kanałem sprzedaży.
    • Dodano bazę wiedzy, zawierającą linki i materiały do pobrania, przydatne przy wdrażaniu lub rozwijaniu narzędzi cyfrowych w firmie.
    • Natomiast dla mieszkańców, zebrano w jednym miejscu informacje o tym, jak można wspierać lokalny biznes i gdzie go znaleźć w wersji online.

    Dodatkowo, dzięki wolontaryjnemu zaangażowaniu grupy studentów Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu: Natalii Fligiel, Joannie Kozołub, Emilii Pińczuk, Hannie Szymańskiej oraz Dominikowi Trubowiczowi, powstała kampania informacyjna w autobusach i tramwajach MPK, w której udział wzięli wrocławscy przedsiębiorcy.

    Za jej pomocą Wrocław zwraca uwagę, że małe, lokalne sklepy, które znamy z naszych osiedli, coraz częściej znajdziemy także w internecie. Jak również zachęca pozostałych przedsiębiorców - dotychczas niekorzystających z kanałów internetowych - do zainteresowania tym tematem i wdrażania rozwiązań cyfrowych.

     

    Karolina Chara, właścicielka sklepu z roślinami „Mała szklarnia” zauważa, że Internet umożliwia dotarcie ze swoimi produktami lub usługami do dowolnej osoby na świecie.

    W naszym przypadku profile w social media oraz sklep internetowy pozwolił nam na wysyłkę roślin zadowolonym klientom w całej Polsce.

    Karolina Chara, właścicielka sklepu z roślinami „Mała szklarnia”

    Możliwości, jakie daje internet w utrzymaniu i budowaniu relacji z klientami, podkreśla także Elżbieta Sadowska z księgarni „TuCzyTam

    W czasie pandemii, kiedy nie mogliśmy się spotkać w księgarni, spotykaliśmy się w Internecie – ale zawsze wśród książek.

    Elżbieta Sadowska z księgarni „TuCzyTam”

    Do „wejścia z biznesem do sieci” w kampanii #WrocławZdalnieLokalnie zachęca również piekarnio-cukiernia „bakeMAnia” oraz „Piekarnia Naturalna”.

    Warto pamiętać, że nasze drobne, codzienne wybory, zarówno te zakupowe, jak i podejmowane podczas prowadzenia własnej firmy, kształtują nasze miasto. Niezależnie od tego, czy jesteśmy mieszkańcem czy przedsiębiorcą, nasze działania i decyzje wpływają na to, jaki będzie Wrocław – i to również od nas zależy czy będzie on miejscem pełnym lokalnych sklepów i wytwórców oferujących nowoczesne usługi.