Rynek oferuje wiele usług, platform czy aplikacji wspierających biznes w tym zakresie oraz umożliwiających wdrażanie narzędzi cyfrowych metodą małych kroków – nie trzeba od razu inwestować w zaawansowane systemy IT.
Najważniejsze, aby zacząć od narzędzi prostych w obsłudze i dobrze dopasowanych do rodzaju prowadzonej działalności. Aby ułatwić to zadanie, w ramach akcji #WrocławZdalnieLokalnie przygotowaliśmy listę kilku takich rozwiązań, którą prezentujemy poniżej.
Sklep internetowy wraz ze wsparciem logistycznym i promocyjnym
Fyrtel market to jedyna platforma w Polsce, na której można zrobić lokalne zakupy z wielu sklepów w jednym koszyku – z dowozem do domu nawet w ten sam dzień.
Oprócz nowego kanału sprzedaży platforma oferuje małym sklepom wsparcie promocyjne: historie przedsiębiorców przedstawiane w wywiadach, promocja w mediach społecznościowych, organizacja sesji zdjęciowych itp.
Dodatkowo, Fyrtel udostępnia możliwości logistyczne dostępne dotychczas wyłącznie dla wielkich sieci supermarketów, takie jak: ekologiczne dostawy na terenie całego miasta z wykorzystaniem rowerów, również cargo.
Bezpłatna mapa i rabat na utworzenie sklepu internetowego
Dla przedsiębiorców z branży handlowej, Zado.pl, przygotowało interaktywną mapę, która ułatwić ma – potencjalnym klientom – odnalezienie punktów oferujących zakupy zdalne z dostawą do domu lub odbiorem osobistym, we wskazanej przez użytkownika lokalizacji.
Aby oznaczyć swój sklep na mapie, wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie Zado.pl, w którym określimy m.in. rodzaj oferowanych produktów, sposób składania zamówienia i możliwości dostawy. Dołączenie do mapy jest w pełni darmowe.
Dodatkowo, przedsiębiorcy, którzy chcieliby ułatwić swoim klientom dokonywanie zamówienia i uruchomić własny, profesjonalny sklep internetowy, mogą to zrobić na tej samej platformie. W wyniku współpracy firmy z naszym miastem, lokalni przedsiębiorcy mogą skorzystać z bezpłatnego uruchomienia i prowadzenia sklepu przez pierwszy miesiąc (bez prowizji) oraz gratisowego wdrożenia.
Aby skorzystać z tej możliwości, należy wejść na stronę zado.pl, wypełnić formularz „Załóż sklep”, a w pole „kod polecający” wpisać hasło „wroclawzdalnielokalnie”.
Innowacyjna oferta dla warzywniaków
Zzieleniaka.pl jest aplikacją mobilną, w której mogą zamieścić swoją ofertę sklepy i stragany oferujące warzywa i owoce zarówno z możliwością dostawy do domu, jak również odbiorem w „warzywomacie” zlokalizowanym przy ul. Zielińskiego.
To innowacyjne rozwiązanie, które działa podobnie jak paczkomat; klient otrzymuje sms-a z kodem dostępu do skrzynki, w której znajdują się jego zakupy. Umożliwia to odbiór zamówienia również poza godzinami otwarcia sklepu.
Współpraca z tym serwisem jest odpłatna (firma pobiera prowizje od zrealizowanego zamówienia) i wymaga podpisania umowy. Więcej szczegółów dostępnych jest poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny z autorami platformy, dostępny pod adresem zzieleniaka.pl
Bezpłatny serwis ogłoszeniowy
Serwis Zamawiak.pl stworzony został dla wytwórców i sprzedawców produktów spożywczych, którzy umożliwiają swoim klientom zakupy zdalne.
Zasada działania jest prosta. W specjalnym formularzu lokalny producent produktów spożywczych (np. garmażeryjnych) lub hodowca albo rolnik – podaje adres, co sprzedaje i za ile. Informuje też czy towar może dowieźć czy sprzedać u siebie, na miejscu.
Z kolei kupujący korzysta z wyszukiwarki i znajduje to, czego szuka. Dołączenie do serwisu jest bezpłatne, a sposób działania szerzej opisany na stronie zamawiak.pl
Rozwiązanie dla sklepów, usługodawców i restauratorów
Prócz rozwiązań dla przedsiębiorstw z branży handlowej, w sieci pojawiają się także te uwzględniające usługodawców czy restauratorów. Jednym z takich miejsc jest serwis Ktodowiezie.pl.
Portal umożliwia bezpłatne dołączenie do bazy ogłoszeń, która następnie ułatwić ma mieszkańcom wyszukanie punktów oferujących zakupy zdalne lub usługi w domu klienta w określonej okolicy. Wystarczy wypełnić krótki formularz, dostępny pod adresem ktodowiezie.pl
Dodatkowo, w związku z coraz szybszym rozwojem e-handlu i e-usług, na potrzeby przedsiębiorców otwiera się wiele innych platform, w tym również społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, które również oferują narzędzia do sprzedaży zdalnej. Więcej na ten temat polskabezgotowkowa.pl