- Nasi pasażerowie najlepiej znają nasze mocne i słabe strony. Nad słabymi ciągle pracujemy, ale mocne chcemy eksponować. Jesienią przeprowadzimy kampanię, która zachęci do korzystania z transportu publicznego. Szukamy trafnych i autentycznych argumentów, na bazie których sformułujemy przekaz kampanii – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK. - Liczymy, że pasażerowie, którzy już nie raz wykazali się inwencją twórczą, znów nam pomogą.
MPK zależy przede wszystkim na tym, by argumenty były autentyczne. Świetnie, jeśli będą to konkretne korzyści wynikające z korzystania z transportu zbiorowego. A najlepiej znają je przecież ci, którzy sami korzystają z komunikacji miejskiej.
- Wielu naszych pasażerów świadomie stawia na ten środek transportu. Chcemy, by podzieli się z nami tymi powodami – mówi Korzeniowska.
Kampania promująca komunikację miejską jest potrzebna, bo warto mówić nie tylko o tym co z jest w komunikacji miejskiej jeszcze do poprawy, ale przede wszystkim eksponować to, co już dzisiaj warte jest w niej uwagi. Zachęcanie do korzystania z komunikacji miejskiej musi być prowadzone równolegle z takimi działaniami jak rozwój transportu, inwestycje, podnoszenie jakości usług przewozowych, organiczne ruchu dla aut, miejsc do parkowania czy działania antysmogowe.
- Nie chodzi nam o to, by ktoś na stałe porzucił auto i przesiadł się do tramwaju, choć oczywiście to najlepsza opcja. Zależy nam na tym, by na początek przekonać kierowców do korzystania z komunikacji miejskiej od czasu do czasu. Liczymy, że nasi pasażerowie podsuną takie argumenty, które sprawią, że kierowcy dadzą nam szansę – dodaje Korzeniowska.
Autorzy najlepszych haseł zostaną zaproszeni do udziału w kompanii jako jej ambasadorowie.
Szczegółowy regulamin konkursu: REGULAMIN