wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:45

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Jest wykonawca przebudowy ul. Pomorskiej i zachodniej części pl. Staszica
Kliknij, aby powiększyć
Starą, poniemiecką kostkę w większości zastąpi asfalt. Kostka pozostanie tylko w zatoczkach autobusowych i między szynami fot. Tomasz Hołod
Starą, poniemiecką kostkę w większości zastąpi asfalt. Kostka pozostanie tylko w zatoczkach autobusowych i między szynami
Reklama

Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)

Ulica Pomorska to jedna z głównych tras Nadodrza. Zaczyna się przy mostach Pomorskich, kończy przy pl. Staszica. Od wielu lat ona i przylegający do niej plac, nie mogli doczekać się remontu. Do dziś jej nawierzchnię pokrywa stara kostka granitowa, położona jeszcze przez brukarzy z przedwojennego Breslau. 

Wydadzą milony złotych na przebudowę 

Dobra wiadomość jest taka, że Wrocławskie Inwestycje wybrały właśnie wykonawcę remontu ul. Pomorskiej i zachodniej części pl. Staszica. Została nim poznańska spółka Torpol, która przebuduje te dwa miejsca. Koszt prac wynosi 66 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z Polskiego Ładu. 

Umowę podpiszemy po zakończeniu procedury zamówień publicznych.Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych oraz zakończenie inwestycji.
informują Wrocławskie Inwestycje

Wymienią rury wodociągowe z XIX wieku

W ramach prac przebudowane zostaną sieci podziemne, niektóre z nich pochodzące jeszcze z XIX wieku. To stare rury wodociągowe dostarczające wodę do kamienic przy pl. Staszica.  
Remont obejmie jezdnię i torowisko. Wzdłuż ulicy powstanie ponad 2,1 km nowych dróg dla rowerów i przejazdy rowerowe. Piesi skorzystają z wygodnych chodników. 
Posadzona zostanie zieleń, która podkreśli charakter ul. Pomorskiej, jako alei. W pobliżu pl. Staszica powstanie przystanek wiedeński, czyli taki z podniesioną do poziomu chodnika jezdnią. To rozwiązanie znacznie ułatwia wejście do tramwaju osobom starszym lub niepełnosprawnym.
Na ulicy i drogach dla rowerów położony będzie asfalt. Poniemiecka kostka pozostanie tylko w kilku miejscach.
Kostka w większości zniknie z drogi i zostanie tam, gdzie zadecydował konserwator zabytków, czyli w zatoczkach autobusowych, między torowiskiem.
Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
 
Przypomnijmy, że od połowy listopada drogowcy działają na odcinku ul. Pomorskiej, od mostów Pomorskich do ul. Cybulskiego. Trwa tam wymiana sieci podziemnych. 

Zostanie fragment Wrocławskiej Kolei Dojazdowej

Ciekawostką jest to, że po remoncie, pozostawiony będzie fragment torów kolejki wąskotorowej stanowiącej część dawnej Wrocławskiej Kolei Dojazdowej (WKD).
Kolej otwarto w 1899 roku. Jej wrocławski dworzec znajdował się na pl. Staszica i nazywał się - Wrocław Główny Wąskotorowy. Pasażerowie mogli dojechać stąd do Trzebnicy.
Pociąg WKD jechał z Trzebnicy do Wrocławia dwie godziny, bez kwadransa. Pokonywał w tym czasie 26 km, co daje średnią 15 km na godzinę. Dworzec na pl. Staszica zamknięto w 1951 roku.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl