Od początku maja na Alei Wielkiej Wyspy (AWW) trwa budowa największego obiektu. To 700-metrowy most nad Odrą, który będzie częścią trasy łączącej ulice Krakowską z Mickiewicza.
Specjalna metoda umożliwia budowę mostu bez podparcia
W tej chwili trwa wylewanie kolejnych segmentów umożliwiających budowę mostu bez podparcia. Obiekt powstaje tzw. metodą nawisową.
AWW ma zapewnić połączenie całej wyspy, na której znajdują się m.in. osiedla Biskupin i Sępolno z południem miasta. Dzięki tej trasie kierowcy łatwiej i szybciej dostaną się m.in. na ul. Krakowską.
Będzie to droga jednojezdniowa przeznaczona tylko dla aut osobowych i komunikacji zbiorowej. Samochody ciężarowe powyżej 3,5 ton tędy nie pojadą.
Podczas budowy AWW po obu jej stronach powstaną drogi rowerowe. Ich łączna długość wyniesie 9,5 km. Po ukończeniu tej inwestycji rowerzyści będą mogli przejechać z południa Wrocławia, z al. Armii Krajowej przez mosty na AWW, na osiedla Biskupin i Sępolno.
Podstawowe informacje i Alei Wielkiej Wyspy
Aleja Wielkiej Wyspy (AWW) to jedna z najważniejszych i najbardziej oczekiwanych inwestycji we Wrocławiu. Powstaje we wschodniej części miasta. W jej ramach budowane są przeprawy nad rzekami Odrą i Oławą.
Docelowo ma połączyć ulice Krakowską i Mickiewicza. Droga ułatwi wjazd i wyjazd z Wielkiej Wyspy i wpłynie na zmniejszenie ruchu przez Park Szczytnicki.
Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników oraz nowe drogi rowerowe. Koszt inwestycji to około 234 mln zł.