Do przebudowy są drogi krajowe 94 i 36 (Wrocław – Prochowice – Lubin), które mają być dwupasmowe w obu kierunkach. Na razie w grę wchodzą dwie możliwości. Przebudowana droga pobiegnie całkowicie po śladzie istniejącej albo częściowo po nowej linii. Będzie to droga ruchu przyspieszonego (GP) z ograniczeniem prędkości do 100 kilometrów na godzinę.
Na stronach rządowych czytamy, że w ramach zadania planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości oraz węzłów, rozbudowa bądź przebudowa istniejących skrzyżowań. Powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Przewiduje się budowę elementów ochrony środowiska, kanałów technologicznych i oświetlenia drogowego.
Początek budowy przed 2030 rokiem
Inwestycja jest na samym początku. GDDKiA analizuje obecnie oferty złożone przez firmy chętne do wykonania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ-R).
W pierwszej połowie 2023 roku planowane jest podpisanie umowy z wyłonionym w drodze przetargu wykonawcą.Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA, na portalu lubin.pl
Przygotowania są rozplanowane do 2027 roku. Budowa prawdopodobnie rozpocznie się pod koniec dekady. Według wstępnych szacunków będzie kosztowała około 2 mld zł.