2 wiadukty
Największym inżynierskim przedsięwzięciem jest 160-metrowy wiadukt nad torami kolejowymi. Był wyzwaniem zarówno dla inżynierów, jak i budowniczych. Biegnie bowiem po łuku w poziomie i pionie. Specjalnie dla tego obiektu firma wykonująca łączenie grzebieniowe (miejsce łączenia konstrukcji z gruntem) musiała zaprojektować specjalne kompensatory. Nigdzie na świecie drugich takich nie ma.
Wjazd na wiadukt jest jednocześnie najbardziej stromym we Wrocławiu podjazdem dla tramwajów.
Mniejszy, 22-metrowy wiadukt, jest nad ulicą Smolecką.
_____________
3,5 km
nowych jezdni
To odległość większa niż z Rynku do Magnolii.
_____________
4 lata
trwała budowa
_____________
6,6 km
nowych dróg rowerowych
Gdyby drogi rowerowe, które powstały wraz z trasą autobusowo-tramwajową na Nowy Dwór zbudować w linii prostej, można by nimi dojechać rowerem z Rynku do obwodnicy autostradowej Wrocławia A8.
Pozostałe liczby poznasz klikając w naszą galerię