wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

13°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Szybciej z Wrocławia do Poznania – do remontu idzie ostatni odcinek trasy

Na przeszkodzie szybszych podróży koleją z Wrocławia do Poznania stoi jeszcze jeden niewyremontowany odcinek torów na terenie Wielkopolski. PKP PLK przygotowuje się właśnie do podpisania umowy na jego modernizację wartą 1,5 miliarda złotych. 

Reklama

Już dziś, dzięki przebudowie odcinka od Wrocławia do granicy województwa, pociągi regionalne i międzyregionalne jeżdżą na tej trasie szybciej. Po zakończeniu przebudowy linii Poznań – Wrocław czas przejazdu najszybszych pociągów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska skróci się do około 90 minut. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kompleksowo przebudują 70 km trasy od Czempinia do granicy województwa wielkopolskiego. Prace obejmą 5 stacji: Rawicz, Bojanowo, Leszno, Stare Bojanowo i Kościan. Efektem będą bardziej komfortowe perony, wyposażone m.in. w  nowe wiaty, ławki oraz lepsze oświetlenie. Podróżni skorzystają z nowej informacji głosowej i wizualnej. Stacje będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.  

– Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy wyposażenie 24 przejazdów kolejowo-drogowych w nowe urządzenia zabezpieczające – rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także w monitoring. Ponadto wybudowane będą 3 wiadukty drogowe – w Pakówce, Lesznie i Klonówcu oraz 4 wiadukty kolejowe w Rawiczu i Kościanie – mówią przedstawiciele PKP PLK. Sprawny przejazd pociągów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie. Po nowych torach pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Na samy odcinku wielkopolskim skróci się czas przejazdu dla – około 20 minut. Projekt „Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. Koszt inwestycji to 1,5 mld zł, z czego 1,2 mld zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Inwestycja ma być zrealizowana do 2020 roku. 

mat. PKP PLK 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl