W przetargu zorganizowanym przez Wrocławskie Inwestycje wystartowały cztery biura projektowe. Wszystkie oferty mieszczą się w zaplanowanym przez miasto budżecie:
- DROGTIM ADAM PAWŁUCKI - 845 625 zł
- Dolnośląska Pracownia Projektowa - 791 874 zł
- BIPROGEO-PROJEKT - 1 156 200 zł
- Biuro Projektów Dróg i Mostów BBKS-PROJEKT - 1 242 669 zł
Jerzmanowska to trudna trasa dla pieszych i rowerzystów
Ulicą kursują autobusy pięciu dziennych linii autobusowych. Odcinek, który przejdzie przebudowę, mimo złego stanu nawierzchni jeszcze sprawdza się w komunikacji samochodowej, ale dla pieszych i rowerzystów nie jest ciekawą trasą. Brak tu chodników, o drodze rowerowej nie wspominając.
Przy drodze znajdują się głównie firmy, nie ma tu zabudowy mieszkaniowej, ale do pracy też jakoś trzeba dotrzeć i to niekoniecznie autem. Poza tym, mogłaby być to dobra trasa tranzytowa dla rowerzystów. Tym bardziej, że można nią dojechać na stację kolejową Wrocław Żerniki.
Fragment ulicy Jerzmanowskiej na mapie:
Wrocławskie Inwestycje analizują oferty i wybiorą najkorzystniejszą. Zwycięzca przetargu będzie miał rok na stworzenie projektu.
Dla tego kilometrowego odcinka Jerzmanowskiej zaprojektujemy nową nawierzchnię, zjazdy, drogę dla rowerów, chodniki, doświetlone przejścia dla pieszych wraz z połączeniem pieszo-rowerowym ze stacją Wrocław Żerniki.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Powstanie również dokumentacja dla nowych przystanków autobusowych. Oprócz tego projektant zaproponuje zagospodarowanie wód opadowych i wskaże przestrzeń do posadzenia zieleni.