Na wszystkich czterech przystankach jest już ułożona nawierzchnia chodników po budowie sieci energetycznej. Pojawiły się ścieżki naprowadzające z płytkami "stop", które ułatwiają orientację osobom z wadami wzroku.
Zakończył się montaż dodatkowych latarni, które doświetlają przestrzeń dla pasażerów. Słupy z elektronicznymi tablicami są zainstalowane. Trwają "malowanki", czyli nanoszenie oznakowania poziomego.
- Prace porządkowo-wykończeniowe potrwają do przyszłego tygodnia, po czym rozpoczniemy odbiory techniczne aby oddać nowe perony do ruchu - informuje ZDiUM.
Przy Górnickiego już wsiada się "po wiedeńsku"
Przypomnijmy, że w tym rejonie miasta przystanki "Górnickiego" na ul. Sienkiewicza na początku roku zostały przebudowane na wiedeńskie.
Również minione lata obfitowały w tego rodzaju inwestycje. Przystanki wiedeńskie pojawiły się na Grabiszyńskiej ("Hutmen") a rok wcześniej przy Centrum Historii Zajezdnia ("Bzowa"). W ramach przebudowy ul. Pomorskiej i pl. Staszica wybudowano dwa nowe przystanki wiedeńskie na wysokości pl. Strzeleckiego i ul. św. Wincentego.
Pierwsze tego typu przystanki powstały w stolicy Austrii, stąd ich nazwa. Ułatwiają wsiadanie do tramwaju, którego tory biegną w znacznej odległości od chodnika. Część jezdni - między chodnikiem a torowiskiem - jest wyniesiona do wysokości chodnika. Pasażerowie wciąż wsiadają z ulicy, ale znajduje się ona niemal na wysokości wejścia do pojazdu. Zwiększa to bezpieczeństwo, bowiem kierowcy muszą zwolnić wjeżdżając na wyższy fragment ulicy. |
Wygodniej wsiada się już na pl. Teatralnym "Opera", a poza tym tego typu przystanki są na Hubskiej, Krupniczej, mostach Pomorskich, Piłsudskiego, Traugutta i Trzebnickiej.