Z tekstu dowiesz się: (kliknij, aby przejść)
Projekt przebudowy obejmie półkilometrowy odcinek Dywizjonu 303 od ul. Jankiela do skrzyżowania z ulicami Mazepy, Gorlicką, Litewską i Szewczenki. To skrzyżowanie zostanie przebudowane i wprowadzone do systemu zarządzania ruchem ITS.
Jakie zmiany zajdą na ul. Dywizjonu 303
Projekt obejmie przygotowanie dokumentacji dla budowy
- blisko 500 metrów chodników,
- dróg rowerowych,
- przystanków,
- przejść dla pieszych
- przejazdów rowerowych,
- oświetlenia,
- wideomonitoringu,
- sieci MKT,
- miejsc postojowych,
- zagospodarowania wód opadowych,
- sieci wodociągowych,
- kanalizacji deszczowej,
- wykonanie nasadzeń zieleni niskiej i wysokiej.
Galeria zdjęć
Czy na Dywizjonu 303 zaprojektują tramwaj
Projektant uwzględni rezerwę pod torowisko tramwajowe. Jeszcze nie wiadomo, czy tą ulicą biec będzie nowa trasa tramwajowa na Psie Pole. To jedna z dwóch rozważanych opcji.
Przypomnijmy, że zdecydowana większość uczestników przeprowadzonych konsultacji chce tramwaju na Psie Pole, jednak żaden z dwóch proponowanych wariantów nie zyskał jednoznacznej przewagi - oba zyskały podobną liczbę zwolenników.
Miasto zleci przygotowane dwóch koncepcji i dopiero na ich podstawie dokona wyboru optymalnej trasy. Alternatywą dla Dywizjonu 303 jest trasa przez Krzywoustego – historyczne centrum Psiego Pola i rondo Lotników Polskich.
Kiedy będzie gotowy projekt przebudowy
Projektant będzie miał rok na przygotowanie dokumentacji. Czas zacznie się liczyć od momentu podpisania umowy, ale do tego jeszcze długa droga. Pierwszym krokiem będzie ogłoszenie przetargu przez Wrocławskie Inwestycje, kolejnym otwarcie ofert i po ich analizie wybór wykonawcy. Jeśli nie będzie odwołań od tej decyzji, nastąpi podpisanie umowy z projektantem.
Odcinek realizowany przez Wrocławskie Inwestycje połączy się z projektowanym już odcinkiem zachodnim tej drogi - od Farnej do Jankiela - który realizuje deweloper na zlecenie ZDIUM-u.