Pociągi na remontowaną linię kolejową nr 277: Wrocław Główny – Siechnice – Jelcz-Laskowice wracały etapami: od 1 października na trasę ruszyły składy towarowe, a od poniedziałku, 10 października, składy osobowe.
Przebudowywali stuletnie mosty i wiadukty
Przyczyną wstrzymania ruchu i wprowadzenia komunikacji zastępczej na wspomnianej trasie była konieczność przeprowadzenia niezbędnych remontów.
Na odcinku od Jelcza-Laskowic do Wrocławia Brochowa przebudowano dwa mosty i dwa wiadukty. Gruntowne prace, przy obiektach służących kolei już od ponad stu lat, pozwolą na przewidywaną w przyszłości budowę drugiego toru.
Po zakończeniu wszystkich prac obiekty pozwolą na szybsze przejazdy pociągów, także tych towarowych z większymi ładunkami.
Składy będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/godz. Projekt pozwoli na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław – Opole, przez Oławę i Brzeg, wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.
Inwestycja za ponad 41 mln zł netto realizowana jest ze środków budżetowych.
Do Jelcza-Laskowic przez Siechnice albo Dobrzykowice
Pasażerowie na trasie z Wrocławia Głównego do Jelcza-Laskowic (obsługują ją Koleje Dolnośląskie i Polregio) mają do wyboru dwie możliwości poruszania się pomiędzy tymi miastami.
Pierwsza to linia nr 277 (na niej właśnie zakończył się remont) prowadzi przez Siechnice. Druga to linia nr 292 (otwarta w grudniu 2012 r.), prowadzi przez Dobrzykowice.