Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Wystawę taboru można oglądać na peronach dworca Wrocław-Leśnica w niedzielę, 9 października, w godzinach 10.00-17.00.
Tabor prezentowany 9 października na dworcu Wrocław-Leśnica
- lokomotywa spalinowa SU45-079 (1973 r.)
- lokomotywa spalinowa SM41-126 (1964 r.)
- lokomotywa elektryczna EP05-22 (1961 r.) - z powodu trwających prac wstęp do maszynowni tylko dla Patronów
- lokomotywa spalinowa SM30-662 (1964 r.)
- lokomotywa spalinowa SM30-507 (1958 r.)
- wagon węglarka Wddo (1942 r.)
- wagon bagażowy PwSa10 (1912 r.) - w nim wystawa i stoisko gadżetów
- wagon pasażerski Ci28 (1929 r.)
- wagon towarowy pojemnikowy Ucs typu 220S (1972 r.)
- wagon służbowy Bckd typu 110Ac - (1976 r.)- ze względu na charakterystykę wagonu, możliwość zwiedzania wnętrza tylko dla Patronów
- 2 wagony towarowe kryte Kdn/Kassel (1907 i 1908 r) - a nich galerie zdjęć
- wagon towarowy kryty F/Kdnh (1912 r.) - a w nim prezentacja multimedialna o planach dotyczących Dolnośląskiego Społecznego Muzeum Kolejnictwa
Ponadto:
- premiera kalendarza KSK 2023
- nowe magnesy
180 lat temu z Wrocławia wyjechał pierwszy pociąg
Budowa odcinka Wrocław-Oława-Brzeg ruszyła na początku maja 1841 roku. Równocześnie rozpoczęła się budowa dworca kolejowego. W ciągu 13 miesięcy budynek przy dzisiejszej ul. Małachowskiego był gotowy.
Na 1 maja 1842 roku w kierunku Oławy zaplanowano testowy przejazd składu kolejowego. Jednak pierwsi pasażerowie pokonali ten odcinek trzy tygodnie później. Przejazd trwał ok. 40 minut.
Wrocławianie entuzjastycznie przyjęli wiadomość o nowym środku lokomocji i w ciągu zaledwie miesiąca trasę przejechało ok. 40 tys. osób.
W ciągu kilku lat rozbudowano trasę w kierunku Brzegu, Opola i Gliwic. A w 1848 r. skrzyżowała się z trasą kolei warszawsko-wiedeńskiej.