Wrocławianie znają dobrze autobusy Citaro. Teraz będą mogli poznać elektryczną wersję. Bardzo nowoczesny pojazd z licznymi udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych czy starszych. W 2019 roku zapowiedzieliśmy, że w tej kadencji na ulice Wrocławia wyjedzie 200 nowych autobusów, a już mamy 240.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Pierwszy autobus elektryczny we Wrocławiu.
Na zakup "elektryka" MPK otrzymało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Rozpisało przetarg na 11 pojazdów. Cena zaproponowana wtedy za mercedesy e-Citaro była na tyle atrakcyjna, że przewoźnik zdecydował się rozpisać przetarg na jeszcze dwa kolejne pojazdy. Łącznie za 13 wozów MPK oraz za infrastrukturę do ich ładowania zapłaci niecałe 53 mln zł.
Autobusy elektryczne obsługiwać będą linię średnicową K, która przemierza miasto z północy na południe przejeżdżając przez centrum. Przez noc będą ładowane na zajezdni. W trakcie kursowania mogą doładowywać się na pętli przy Kamieńskiego. Takie rozwiązanie sprawi, że mogą być na trasie przez cały dzień.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
Prezydent Jacek Sutryk przypomniał, że cztery lata temu większość autobusów miała milionowe przebiegi i nie była wyposażona w klimatyzację. Nowe, spalinowe, spełniają najsurowszą normę emisji spalin EURO6 a w upalne dni zapewniają pasażerom komfort podróży - 80 proc. taboru jest wyposażone w klimatyzację. Najnowszy elektryczny nabytek oczywiście również, ale ma też w sobie coś wyjątkowego.
Wrocław to pierwsze miasto w Polsce, po którym będą jeździć pojazdy z bateriami najnowszej generacji. Nie ma obecnie lepszych na rynku. Po pełnym naładowaniu autobus może przejechać 200 km, a w zależności od warunków, nawet więcej.Artur Konarski, prezes Daimler Buses Polska
Pierwszy autobus elektryczny już na ulicach Wrocławia.
Nowością we Wrocławiu jest również to, że eCitaro mają aż trzy miejsca do podróżowania osób na wózkach lub do bezpiecznego przewożenia dzieci w wózkach.
Rozwój transportu zeroemisyjnego nie musi jednak oznaczać tylko zakupu "elektryków". Wrocław prawdopodobnie pójdzie w stronę pojazdów na wodór. MPK już przeprowadziło dialog techniczny z producentami takich pojazdów.