Pierwszy autobus elektryczny we Wrocławiu.
Na zakup "elektryka" MPK otrzymało dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Rozpisało przetarg na 11 pojazdów. Cena zaproponowana wtedy za mercedesy e-Citaro była na tyle atrakcyjna, że przewoźnik zdecydował się rozpisać przetarg na jeszcze dwa kolejne pojazdy. Łącznie za 13 wozów MPK oraz za infrastrukturę do ich ładowania zapłaci niecałe 53 mln zł.
Prezydent Jacek Sutryk przypomniał, że cztery lata temu większość autobusów miała milionowe przebiegi i nie była wyposażona w klimatyzację. Nowe, spalinowe, spełniają najsurowszą normę emisji spalin EURO6 a w upalne dni zapewniają pasażerom komfort podróży - 80 proc. taboru jest wyposażone w klimatyzację. Najnowszy elektryczny nabytek oczywiście również, ale ma też w sobie coś wyjątkowego.
Pierwszy autobus elektryczny już na ulicach Wrocławia.
Nowością we Wrocławiu jest również to, że eCitaro mają aż trzy miejsca do podróżowania osób na wózkach lub do bezpiecznego przewożenia dzieci w wózkach.
Rozwój transportu zeroemisyjnego nie musi jednak oznaczać tylko zakupu "elektryków". Wrocław prawdopodobnie pójdzie w stronę pojazdów na wodór. MPK już przeprowadziło dialog techniczny z producentami takich pojazdów.