Głównym celem konsultacji rynkowych jest pozyskanie z rynku wszystkich niezbędnych informacji, które pomogą przygotować specyfikację dla nowych autobusów wodorowych. MPK chce być pewne, że przyszłe zakupy taborowe uda się przeprowadzić skutecznie i ekonomicznie, a samo wdrożenie „wodorowców”, dzięki nabytej specjalistycznej wiedzy technicznej, przebiegnie sprawnie.
We Wrocławiu stawiamy na rozwój komunikacji publicznej opartej o pojazdy nisko i zeroemisyjne. To oczywiście proces, który będzie wymagał dużego wysiłku finansowego i czasu, ale konsekwentnie w tym kierunku podążamy. To jeden z priorytetów rozwojowych miasta, zarówno w kontekście odpowiedzialności za zmiany klimatu, jak i standard usług oferowanych naszym mieszkańcom.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
MPK ma zakontraktowanych 13 autobusów elektrycznych, które już w tym zaczną obsługiwać linię K kursującą w relacji Gaj – Kamieńskiego.
Pojazdy napędzane wodorem również są zeroemisyjne, jednak mają większy zasięg, a tankowanie trwa znacznie krócej niż ładowanie baterii w „elektrykach”.
Ogłoszone konsultacje to również sposób na szczegółowe zaplanowanie i opisanie planowanego przetargu, w tym uzyskanie wiedzy o wartości zamówienia. Dzięki temu przewoźnik będzie w stanie dokładniej zaplanować wielkość zakupu, jego harmonogram i finansowanie.Napęd wodorowy to przyszłość komunikacji miejskiej. Zdajemy sobie sprawę, że odejście od napędów konwencjonalnych jest kolejnym krokiem w budowaniu nowoczesnego i ekologicznego transportu miejskiego. To istotny element długofalowej strategii rozwoju MPK. Zależy nam, aby z czasem na wrocławskich ulicach jeździło takich pojazdów możliwie jak najwięcej.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
Nie zamykamy się na żadne rozwiązania zarówno pod względem technicznym czy organizacyjno-prawnym. Kluczowa na tym etapie jest szczegółowa analiza rynku, przegląd dostępnych opcji oraz oszacowanie potencjalnych kosztów. To wszystko pozwoli nam właściwie zdefiniować warunki przetargu tak, aby skutecznie wyłonić dostawcę.Witold Woźny, prezes MPK Wrocław
Producenci, którzy chcą wziąć udział w konsultacjach, mają czas na przesłanie swojego zgłoszenia do 30 czerwca. Przewoźnik planuje, że wszystkie rozmowy powinny zakończyć się na przełomie sierpnia i września.