Jedna z głównych arterii prowadząca ruch z centrum Wrocławia na południe była od kilku miesięcy sceną intensywnych robót drogowych. Przede wszystkim za sprawą gruntownej przebudowy odcinka ulicy z brukowaną nawierzchnią.
Galeria zdjęć
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Marek Księżarek
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Janusz Krzeszowski
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Do tego w listopadzie doszły także prace na odcinkach od Hallera do Orlej (jezdnia w kierunku Krzyków) i od Kutnowskiej do Jaworowej (jezdnia w stronę centrum). Na tych fragmentach sfrezowano asfalt i ułożono nową nawierzchnię.
Ten drugi remont, prowadzony w ramach programu Wrocław na Dobrej Drodze, został zakończony. W ostatnich dniach ekipy remontowe malowały jeszcze pasy na nawierzchni. Teraz wszelkie utrudnienia zniknęły i zmotoryzowani mogą w pełni docenić komfort jazdy po równej ulicy.
Galeria zdjęć
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Fot. Marek Księżarek
Żegnaj bruku, witaj asfalcie
Natomiast na odcinkach ul. Powstańców Śląskich między al. Hallera i rondem oraz od ronda do ul. Wielkiej, a następnie między Radosną i Swobodną - zmiana jest epokowa. Poniemiecki bruk został zerwany i częściowo będzie wykorzystywany przy innych inwestycjach we Wrocławiu. Na jego miejsce drogowcy ułożyli nowy asflatobeton.
wroclaw.pl
Od wtorku 23 grudnia kierowcy mogą już korzystać z wszystkich pasów jezdni w obu kierunkach, poza kilkoma miejscami. Ponieważ inwestycja obejmuje także obszar poza jezdnią, wykonawca prowadzi jeszcze prace m.in. przy zatokach parkingowych i ścieżkach rowerowych. A to wymaga lokalnego zajęcia jezdni na kilku odcinkach.
Na razie nie zaparkujemy jeszcze samochodu na odcinku między rondem i ul. Swobodną oraz rondem i Hallera.
Według planów inwestycja polegająca na przebudowie ul. Powstańców Śląskich, która zaczęła się w pierwszej połowie lipca tego roku, powinna zakończyć się w styczniu 2026 roku. Miasto wydaje na nią 14,1 mln zł.
W nowym roku - nowe remonty
Jeśli chodzi o program Wrocław na Dobrej Drodze to remont ul. Powstańców Śląskich będzie jeszcze kontynuowany w 2026 r. na fragmencie od Orlej do Krzyckiej. Obecnie prace trwają też na ul. Łużyckiej, a 23 grudnia zakończą się na Nefrytowej na Ołtaszynie, gdzie wróci ruch po wymianie nawierzchni na niemal całej jej długości. Prace objęły tam również fragmenty chodników.
Ulica Nefrytowa zamyka pakiet 18 dróg poddanych wymianie nawierzchni, które zaczęto jeszcze podczas wakacji.
Natomiast w ramach kolejnej edycji programu WNDD z listopada, w planach są jeszcze działania na innych ulicach. W sumie przewidziany jest remont 8 ulic o długości ponad 6 km. Inwestycje te będą kosztowały prawie 15 mln zł.
Poza ulicami wyremontowaną już ul. Ślężną i częściowo Powstańców Śląskic, na pozostałych prace wystartują na początku 2026 roku - zapowiada Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.
Odcinki ulic wybrane do remontu w 2026 roku:
- Powstańców Śląskich - od Orlej/Kutnowskiej do ul. Krzyckiej wybrane odcinki obu jezdni,
- al. Karkonoska – od Wyścigowej do rzeki Ślęzy,
- Kiełczowska – od Mulickiej do Poleskiej,
- Skargi – od Podwala do pl. Dominikańskiego,
- Żernicka – od obwodnicy do Jerzmanowskiej,
- Grabiszyńska – od Fiołkowej do cmentarza.