Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Od strony Muchoboru Małego trasa wieść będzie wśród ogródków działkowych od ulicy Francuskiej. Trwa uzyskiwanie pozwolenia na budowę.
Na Muchoborze Wielkim najpierw MPWiK - później droga
Nieco później może powstać droga od strony Muchoboru Wielkiego, od ul. Trawowej. Zanim wejdą drogowcy, najpierw na tym terenie prace sieciowe musi wykonać MPWiK.
Pierwszy odcinek trasy od Trawowej będzie musiał zapewnić dojazd do posesji i ogrodów działkowych. Ostatni odcinek będzie przeznaczony tylko dla rowerów i pieszych. Tam też staną ławki i kosze na śmieci.
Mały most - wielki skrót
Dotarcie ze skrzyżowania Trawowej z Tyrmanda do skrzyżowania Francuskiej z Grecką, wymagało pokonania pieszo lub rowerem 2,5 km (jadąc przez Strzegomską). Dziś, jadąc przez kładkę, trzeba pokonać niecały kilometr.
NIE BYŁEŚ? ZOBACZ, JAK WYGLĄDA MOSTEK NAD ŚLĘZĄ
Galeria zdjęć
Mostek mieszkańców
Budowę kładki zainicjowali mieszkańcy wraz z radą osiedla zgłaszając projekt do WBO. Jednak jego realizacja daleko wykraczała poza możliwości budżetu obywatelskiego. Miasto zdecydowało się na realizację przedsięwzięcia z innej budżetowej kieszeni. Kosztem 4 mln zł powstała przeprawa, która odmieniła spacerowe i rowerowe oblicze Muchoboru Wielkiego i Małego.
Nie tylko usprawnia komunikację pomiędzy oboma Muchoborami i umożliwia dostęp do terenów rekreacyjnych nad rzeką oraz do ogródków działkowych, ale w przyszłości połączy planowane drogi rowerowe z już istniejącymi, tworząc nowy korytarz. Będzie to kluczowe dla tego rejonu Wrocławia, w tym dla mieszkańców Oporowa.wielokrotnie argumentował Bartłomiej Tylkowski, przewodniczący zarządu osiedla Muchobór Wielki