wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 05:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Budują TAT na Jagodno i zamykają Terenową. Jest objazd

W nocy z piątku na sobotę (z 24 na 25 maja) zamknięty zostanie wjazd na ul. Terenową z ronda Wolnej Ukrainy. Ma to związek z budową buspasa, który docelowo będzie trasą autobusowo-tramwajową (TAT) na Jagodno. Trwają prace na Bardzkiej i Buforowej. Teraz budowlańcy muszą przeciąć ulicę Terenową i w tym miejscu wybudować nowy korytarz transportowy. Potrwa to do dwóch miesięcy.

Reklama

Dotrzeć na ul. Terenową będzie można jadąc Buforową do Lutosławskiego, a z niej skręcić w Granitową, aby po ponownym skręcie w prawo znaleźć się na Terenowej. 

Mapa przedstawia objazd do ul. Terenowej.
Mapa przedstawia objazd do ul. Terenowej.

Co się dzieje na Terenowej? 

Zimą wjazd na Terenową był zamykany, aby ekipa mogła przebudować sieci podziemne. To, co pod ziemią, jest już zatem gotowe i przyszedł czas na budowę drogi dla autobusów. 

Prace potrwają do dwóch miesięcy. Trasa budowana jest w technologii, która pozwoli na ułożenie na niej torowiska, gdy stanie się to możliwe. Są procesy technologiczne, których skrócić się nie da.
Krzysztof Świercz, Wrocławskie Inwestycje

Wykonawca musi wykorytować miejsce pod trasę, zrobić podbudowę, stabilizację, ułożyć krawężniki i beton. Droga jest zaprojektowana tak, aby minimalnym nakładem mogło na niej powstać torowisko. Betonowa konstrukcja będzie przenosić obciążenia generowane przez tramwaje. 

Gdyby miała to być trasa tylko dla autobusów, nie byłoby konieczności tworzenia tak wzmocnionej konstrukcji. Dopiero na beton przyjdą warstwy asfaltu. Gdy powstawać będzie torowisko, asfalt zostanie sfrezowany. 

TAT na Jagodno - prawie trzy kilometry i pięć przystanków 

Powstająca trasa na Jagodno ma 2,7 kilometra długości. Znajdzie się tu pięć par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza przy Bardzkiej, na wysokości Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku Lutosławskiego) oraz Kopycińskiego.

Wizualizacja buspasa na Jagodno.
Wizualizacja buspasa na Jagodno.

Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla powstanie przy ul. Kajdasza, gdzie będzie również parking park and ride dla 57 aut oraz zadaszony parking dla rowerów.

Przedsięwzięcie kosztuje ponad 42 miliony złotych i jest dofinansowane z Polskiego Ładu.

W maju przetarg na poszerzenie Buforowej i tramwaj na Jagodno

Jeszcze w tym miesiącu Wrocławskie Inwestycje ogłoszą dwuzadaniowy przetarg. Jednym z zadań będzie zaprojektowanie torowiska, a drugim zaprojektowanie dodatkowej nitki ulicy Buforowej. Według zamierzeń, cały ciąg komunikacyjny, na który składają się ulice Buforowa i Bardzka, ma być czteropasmowy z buspasami już od ronda na wschodniej obwodnicy Wrocławia aż do Świeradowskiej. Tramwaj ma jeździć na odcinku od Kajdasza do skrzyżowania ze Świeradowską. 

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama