Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Nowy system w przyszłości zastąpi znany e-IC. Wersja 2.0 to pakiet rozwiązań funkcjonalnych i graficznych, który ma ułatwić zakup biletów na przejazdy z PKP Intercity.
Nowy system e-IC 2.0 zapewnia podróżnym:
- planowanie podróży „tam i z powrotem”,
- profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje),
- możliwość dodania biletu do kalendarza,
- platforma podpowiada także najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.
Podobnie jak w poprzedniej wersji systemu sprzedaży, pasażerowie mają dostęp do funkcji metastacji, dzięki której mogą wpisać wyłącznie nazwę miasta docelowego, a niekoniecznie konkretnej stacji. W tym wypadku system zaoferuje wszystkie dostępne połączenia z daną destynacją, biorąc pod uwagę dworce w wybranym mieście.
e-IC 2.0 wskaże fotel i tor
Co więcej, e-IC 2.0 wskaże tor i peron, z którego odjeżdża pociąg. Podróżni mogą skorzystać także z graficznej rezerwacji miejsc czy prezentacji frekwencji. W przyszłości dostępny będzie również koszyk zakupowy, a także możliwość zakupu biletów okresowych oraz zakup bez zakładania konta.
Możemy się dziś pochwalić zupełnie odmienionym, nowoczesnym systemem sprzedaży. e-IC 2.0 to wielki krok w przyszłość i śmiało możemy mówić o rewolucji w PKP Intercity. Nowy system to także ukłon w stronę naszych pasażerów, którzy od dziś będą kupować bilety wygodniej, sprawniej i bardziej intuicyjnie.Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity
e-IC 2.0 beta dla zalogowanych
Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest jeszcze dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej.
Bilety w wersji beta e-IC 2.0 bilety można zakupić wyłącznie na połączenia krajowe. Nowy system oferuje możliwość kupienia biletów tam i z powrotem oraz tych w jedną stronę. Poprzez e-IC 2.0 można aktualnie nabyć bilety na przejazdy bezpośrednie lub z jedną przesiadką.
Serwis dostępny jest pod adresem https://ebilet.intercity.pl i działa równolegle do obecnego systemu e-IC. Na stronie https://www.intercity.pl nad wyszukiwarką dostępny jest link kierujący do nowej platformy. W związku z tym, że e-IC to wersja beta, mogą pojawić się w nim kwestie wymagające poprawy. Nieprawidłowości związane z jego działaniem można zgłaszać w formularzu kontaktowym dostępnym na stronie www.intercity.pl w dziale „Kontakt”, wybierając na liście zakładkę „Nowy system internetowej sprzedaży”.
e-IC 2.0 za 143 miliony
W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity podpisało trzy umowy. Pierwsza obejmowała budowę systemu e-IC 2.0, którego efekty możemy testować już dzisiaj. Kolejne funkcjonalności będą wprowadzane sukcesywnie.
W perspektywie najbliższych lat do użytku klientów PKP Intercity trafią kolejne zorientowane na pasażera rozwiązania, nie ustępujące standardom europejskim, a wręcz konkurencyjne wobec istniejących rozwiązań, zapewniając tym samym pasażerom kolei najwyższą jakość obsługi.Tadeusz Turzyński, prezes zarządu PKP Informatyka
Pozostałe dwa kontrakty dotyczą Centralnego Systemu Sprzedaży, a dokładniej licencji, wdrożenia i utrzymania technologii, a także Usługi Rezerwacyjnej. To, obok e-IC 2.0, kluczowe komponenty ekosystemu sprzedaży biletów w PKP Intercity. Wdrożenie przeprowadzi PKP Informatyka, która zajmie się utrzymaniem przez 60 miesięcy od startu produkcyjnego. Po tym okresie PKP Intercity będzie mogło przejąć opiekę nad utrzymaniem systemu lub przedłużyć umowę. Licencja została zakupiona bezterminowo. Łączna wartość wszystkich umów wyniosła ponad 143 mln zł.