Koncert odbędzie się w kolegiacie Świętego Krzyża i św. Bartłomieja.
Wykonawcy:
- ensemble Peregrina:
- Agnieszka Budzińska-Bennett – śpiew, harfa, kierownictwo artystyczne
- Lorenza Donadini – śpiew
- Grace Newcombe – śpiew, harfa
- Sabine Lutzenberger – śpiew
- Tessa Roos – śpiew
- Matthieu Romanens – śpiew
- Baptiste Romain – fidel
Program:
- Veni in hortum meum – najwcześniejsze utwory do tekstu Pieśni nad Pieśniami:
- Vox dilecti – antyfona (Tegernsee/Bawaria, XV w.)
- Tota pulchra / TENOR – motet (Niemcy, XIV w.)
- Salve nobilis V. Odor tuus – responsorium z polifonicznym wersetem (Sankt Lambrecht, XIVw.)
- Flos regalis – cantilena (Anglia, XIV w.)
- Epithalamia – prosa (Canterbury/Anglia, XI/XII w.)
- Meliora sunt – antyfona (Śląsk, XV w.)
- Meliora sunt – antyfona dwugłosowa (Islandia, XVI w.)
- Epithalamia-Estampie – utwór instrumentalny
- Veni dilecte – dramat liturgiczny (Ratyzbona, XII w.)
- Pierre Abélard Epithalamica – prosa (Nevers, XII w.)
- Tamquam sponsus – antyfona trzygłosowa (Śląsk, XV w.)
- Estampie
- Hildegarda z Bingen? Sicut malum – antyfona (Nadrenia, XV w.)
- Descendi in hortum meum / ALMA – motet dwugłosowy (Bawaria, XIV w.)
- Anima mea liquefacta est / Descendi in hortum meum / ALMA – motet trzygłosowy (Paryż, XIII w.)
- Bruno di Segni Quis est hic (Włochy, XI w.)
- In lectulo meo – antyfona (Tegernsee/Bawaria, XV w.)
- Fulcite me floribus – antyfona dwugłosowa (Niemcy, XIV w.)
- Venit dilectus meus in ortum suum – antyfona (Anglia, XIV w.)
- Venit dilectus meus in ortum suum – antyfona trzygłosowa (Anglia, XV w.)