Kalendarium Kiedy
W 4 kinach
Lilo i Stich - aktorska wersja animowanego hitu Disney'a z 2002 roku - to szalona, zabawna i wzruszająca opowieść o samotnej hawajskiej dziewczynce i zbiegłym kosmicie, który pomaga jej naprawić „zepsutą” rodzinę. Film wyreżyserował Dean Fleischer Camp, nominowany do Oscara za animację Marcel Muszelka w różowych bucikach. W rolach głównych wystąpili Maia Kealoha, Sydney Elizebeth Agudong, Billy Magnussen, Tia Carrere, Hannah Waddingham, Chris Sanders, oraz Courtney B. Vance i Zach Galifianakis. Producentami są Jonathan Eirich i Dan Lin, zaś producentami wykonawczymi - Tom Peitzman i Ryan Halprin.
W 4 kinach
Elio, młody marzyciel i pasjonat kosmosu, niespodziewanie zostaje przeniesiony do międzygalaktycznej organizacji zrzeszającej przedstawicieli najdalszych zakątków wszechświata. Przez pomyłkę uznany za lidera Ziemi, staje przed wyzwaniem, które wywraca jego życie do góry nogami. W obliczu międzyplanetarnego kryzysu Elio musi odnaleźć się w świecie pełnym niezwykłych istot, zbudować z nimi porozumienie oraz odkryć prawdę o swojej tożsamości i roli we wszechświecie.
W 4 kinach
Lucy jest przebojową swatką z Nowego Yorku. Dzięki jej pracy udało się związać wiele szczęśliwych par.Lucy ma bardzo duże oczekiwania w stosunku do mężczyzn. Pewnego dnia poznaje idealnego mężczyznę, który spełnia wszystkie jej wymagania (Pedro Pascal, serial "The Last of Us", Gladiator II" ), ale jednocześnie zaczyna kwestionować, co tak naprawdę stanowi idealne dopasowanie, gdy jej były chłopak (Chris Evans, seria „Avengers”; „Kapitan Ameryka”) ponownie ją zauroczy.
W 4 kinach
Czy kiedyś czułaś się gorsza, odrzucona, niekochana, samotna, wściekła? Czy zrobiłabyś absolutnie wszystko, żeby poczuć się piękna?"Brzydka siostra" to historia Elwiry , która żyje w cieniu swojej bajecznie pięknej przyrodniej siostry. W świecie, gdzie uroda to waluta, a królewski bal przypomina bezwzględne igrzyska, Elwira postanawia za wszelką cenę poślubić księcia. Największą przeszkodą, aby podbić serce wymarzonego mężczyzny i rozpocząć nowe lepsze życie, jest Kopciuszek.To nie jest bajka dla grzecznych dziewczynek, to obrzydliwie wciągająca opowieść o obsesji piękna, aż do bólu, która fascynuje, miażdży i zostawia ślad.
W 2 kinach
„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami. Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki.Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.
W 4 kinach
Najnowszy film Paolo Genovese to nietypowa komedia romantyczna. W rolach głównych zagrały gwiazdy włoskiego kina: Pilar Fogliati, Edoardo Leo, Emanuela Fanelli, Maria Chiara Giannetta, Claudia Pandolfi, Vittoria Puccini, Marco Giallini, Maurizio Lastrico, Rocco Papaleo oraz Claudio Santamaria.Kto tak naprawdę mieszka w naszej głowie? Osoba szalona, racjonalna, impulsywna, rozważna? A może w naszym umyśle panuje niezły tłok? Genovese opisuje historię pierwszej randki Lary i Piera, zaglądając głęboko w myśli swoich bohaterów. Ukazuje lęki, niepewności i pragnienia. Odkrywa tajemnicze mechanizmy, które odpowiadają za nasze działania. Różne osobowości mają swój głos i swoje racje. Dyskutują, kłócą się, wzruszają, a każda z nich chce, aby to właśnie jej decyzja była ostateczna. A co w sytuacji, gdy żadna z nich nie ma racji?
W 1 kinie
Florence ma obsesję na punkcie Davida, ale David nie ma obsesji na punkcie Florence. Prosi więc kumpla, by zdjął z niego ciężar niechcianej miłości i uwiódł działającą mu na nerwy dziewczynę. Ten plan chcą wprowadzić w życie na spotkaniu z ojcem Florence, w obskurnej restauracji gdzieś przy autostradzie.Zastanawiacie się, co film z taką fabułą robi w programie naszego festiwalu? Spokojnie. „Drugi akt” to najnowsze dzieło Quentina Dupieuxa, francuskiego mistrza surrealistycznego kina i absurdalnego poczucia humoru, smakosza ryzyka, geniusza celuloidowego szaleństwa i brawury. W „Drugim akcie” naśmiewa się bez litości z przemysłu filmowego, kina niezależnego, poprawności politycznej, zagrożenia artystów przez sztuczną inteligencję. Jak to u niego, prosta z pozoru historia szybko staje się przyjemnie zagmatwana, przewrotki fabularne zachwycają, a dialogi porażają swoją trafnością i dowcipem. Czego innego spodziewać się zresztą po facecie, który dał nam takie perełki, jak „Palenie powoduje kaszel”, „Niewiarygodne, ale prawdziwe”, „Mandibules”, „Deerskin” czy „Mordercza opona”? Trudno sobie wyobrazić program Splat!FilmFest bez jego najnowszego filmu i oto jest – prosto z tegorocznego festiwalu w Cannes.W rolach głównych gwiazdy francuskiego i światowego kina, wielokrotnie nominowane do statuetek Cezara – Léa Seydoux, Vincent Lindon, który gra karykaturę siebie, a także Louis Garrel.
W 2 kinach
Jedno źle przetłumaczone zdanie i spokojny włoski urlop Cole'a i Doma zamienia się w pasmo katastrof. Na początku wszystko wygląda idealnie, ale potem sprawy wymykają się spod kontroli – awaria samochodu, brak znajomości języka, nieopatrzne słowa, gesty i decyzje, a wreszcie coraz większy chaos i strach, który bierze górę nad rozsądkiem. Czy amerykańskim turystom uda się (dosłownie!) przeżyć tę podróż i wrócić do domu w jednym kawałku?
W 1 kinie
Młoda i zbuntowana Vera postanawia zorganizować koncert pianisty jazzowego Keitha Jarreta. Stawia wszystko na jedną kartę, by w zdominowanym przez mężczyzn świecie jazzu spełnić swoje marzenia. Wbrew woli konserwatywnych rodziców, na przekór piętrzącym się problemom, wynajmuje operę. Jej plan na początku zdaje się skazany na porażkę, a jednak brawurowo osiąga swój cel. Kulisy legendarnego koncertu to tętniąca muzyką opowieść o młodzieńczej determinacji i sile marzeń.Film inspirowany historią Very Brandes, osiemnastolatki, która zorganizowała najpopularniejszy koncert jazzowy w historii. Improwizacja fortepianowa Keitha Jarretta z tego koncertu została zarejestrowana na płycie „The Köln Concert” i stała się najlepiej sprzedającym się solowym albumem w historii jazzu oraz najlepiej sprzedającym solowym nagraniem fortepianowym wszechczasów.
W 1 kinie
„Samurai Cop” w reżyserii Amira Shervana, to film z lat 80., będący niskobudżetową wersją kina policyjnego w stylu Zabójczej broni” Historia detektywa Joe Marshalla, znanego jako Samuraj, walczącego z bezwzględnym gangiem Katana, to produkcja słynąca z braku logiki scenariuszowej, nietypowego aktorstwa i niezapomnianych dialogów. Film zostanie wyświetlony w oryginalnej wersji przygotowanej prosto z taśmy VHS, a dodatkowym smaczkiem będzie głos legendarnego polskiego lektora Tomasza Knapika. VHS Hell – kolektyw założony w Trójmieście w 2010 roku przez Krystiana Kujdę. Zajmuje się organizowaniem pokazów filmów dystrybuowanych w Polsce na kasetach wideo w drugiej połowie lat 80. i pierwszej połowie lat 90., a także zbieraniem, archiwizowaniem i publikowaniem materiałów związanych z erą wideo i przeprowadzaniem wywiadów z dystrybutorami, właścicielami wypożyczalni i lektorami filmowymi. Celem organizowanych przez VHS Hell pokazów jest przypomnienie najdziwniejszych, najbardziej nieudanych i kuriozalnych, ale jednocześnie fascynujących filmów, które można było znaleźć w polskich wypożyczalniach. W ciągu piętnastu lat działalności VHS Hell odbyło się ponad 250 pokazów, kolektyw współpracował z takimi festiwalami jak Nowe Horyzonty, Festiwal Filmów Kultowych, Festiwal Krytyków Sztuki Filmowej Kamera Akcja, Octopus Film Festival, Międzynarodowe Forum Niezależnych Filmów Fabularnych Cinemaforum, Mystic Festival i Inside Seaside.
W 3 kinach
Piękny, usytuowany na wzgórzu las zamieszkany jest przez dość pokaźną społeczność szopów. Pomijając drobne sąsiedzkie waśnie, wiodą one życie spokojne i beztroskie - aż do chwili, kiedy w okolicy rozlega się warkot koparek i buldożerów. Okazuje się, że ludzie chcą zrównać las z ziemią i na tym miejscu wybudować osiedle mieszkaniowe. Szopy nie mogą do tego dopuścić. Postanawiają zastosować sabotaż: dzięki umiejętności transformacji, która umożliwia wcielenie się w dowolną postać, będą wszelkimi możliwymi sposobami utrudniać postęp prac budowlanych...
W 1 kinie
Paryż, rok 1963. Najmłodszy z rodzeństwa, Roland, jest wyjątkowym chłopcem. Lekarze orzekli, że nigdy nie będzie chodził, ale jego uparta matka – Esther – nie przyjmuje tego do wiadomości.Dzięki niezachwianej nadziei i wyparciu złych myśli, podejmuje walkę przeciwko (wydawałoby się) nieubłaganemu losowi. Jej ogromna charyzma oraz miłość, jej siła przekonywania, jej chęć do zabawy oraz skłonność do medycyny alternatywnej stanowią świat, w którym Roland poznaje cudowne życie, jakie jego matka sobie dla niego wymarzyła. Bóg nie mógł być wszędzie, więc stworzył Esther.Historia oparta na faktach. Reżyser Ken Scott stworzył pełną ciepła sagę rodzinną z dozą humoru i optymizmu.
FILTRUJ