wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

21°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:25

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Ostatnie tygodnie przebudowy ul. Pomorskiej i pl. Staszica
Kliknij, aby powiększyć
Samochody jadące ulicą Pomorską, 8 kwietnia 2024 roku Oleksandr Poliakovsky
Samochody jadące ulicą Pomorską, 8 kwietnia 2024 roku

W tym tygodniu powinna być wylewana ostatnia warstwa asfaltu na Pomorskiej i Staszica. To oznacza, że trwający od prawie dwóch lat remont, wart ponad 71 mln zł, wszedł w ostatni etap. Na zdjęciach pokazujemy, co się działo 8 kwietnia. Kiedy finał?

Reklama

„Lecimy z masą bitumiczną na kolejnych odcinkach” – napisali na FB 5 kwietnia pracownicy Wrocławskich Inwestycji. Chodzi o układanie nowych jezdni na ulicy Pomorskiej i placu Staszica. W tym tygodniu powinna być wylewana ostatnia warstwa asfaltu.

Przebudowa mocno wyeksploatowanej Pomorskiej, głównej ulicy Nadodrza, rozpoczęła się niespełna dwa lata temu. O skali inwestycji świadczą wydawane na nią pieniądze – ponad 71 miliony złotych (95 procent dofinansowania z programu rządowego Polski Ład) – i jej zakres:

  • wymiana jezdni;
  • położenie torowiska (było testowane przez tramwaje w okresie Wszystkich Świętych);
  • 6 kilometrów nowych chodników;
  • trasy dla rowerzystów;
  • nowe przystanki dla pasażerów komunikacji miejskiej, w tym wiedeński;
  • wymiana oświetlenia;
  • sadzenie roślin, w tym drzew.

W galerii są zdjęcia zrobione na placu budowy 8 kwietnia.

Finał przebudowy przed końcem czerwca

Ostatni etap prac dzieje się na powierzchni. Przy wiosennej pogodzie można liczyć, że wszystko pójdzie bez zakłóceń. Zresztą skomplikowane działania skończyły się zimą. – Najtrudniejsze podziemne prace już zostały zakończone. Przebudowaliśmy nieruszane od dziewiętnastego wieku sieci podziemne, co było dużym wyzwaniem – przyznawał w lutym Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Teraz informuje, że termin zakończenia wszystkich prac, po podpisaniu aneksu z wykonawcami (z poznańskiej spółki Torpol), to koniec drugiego kwartału 2024 roku. Mieli finiszować wcześniej, ale musieli zmierzyć się z szeregiem zadań dodatkowych, wynikających z kolizji infrastruktury podziemnej.

Na koniec inwestycji zostawione jest wyeksponowanie starych szyn wąskotorówki, pozostałości po przedwojennej linii kolejowej Wrocław – Trzebnica – Prusice. Kolejka dowoziła okoliczną ludność do pracy, szkół, kurortów, i sanktuarium św. Jadwigi w Trzebnicy. Linia służyła także do przewozu towarów, przesyłek pocztowych, surowców i płodów rolnych.

Stare szyny zostaną przeniesione prawdopodobnie koło zabytkowego budynku dworca, wzniesionego w 1898 roku na konstrukcji drewnianej, szkieletowej. Zaprojektował go architekt miejski Karl Klimm. Na peronie stoi parowóz wąskotorowy z wagonem towarowym. Eksponat jest własnością Muzeum Ziemi Pałuckiej w Żninie.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl