Nowoczesne technologie rozwijają się w takim tempie, że trudno za nimi nadążyć, zwłaszcza jeśli ma się więcej niż 20 lat. Wbrew pozorom są jednak (na ogół) przyjazne i korzysta się z nich łatwiej, niż się nam wydaje na starcie. Żebyśmy mogli robić to bez stresu, często wystarczy mała podpowiedź, cierpliwie powtórzona instrukcja albo wyręczenie użytkownika w najtrudniejszej części zadania (np. zainstalowaniu aplikacji).
W których filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu możesz uzyskać taką pomoc?
Komputerowe wtorki w Mediatece
Jeśli masz problem z obsługą komputera, tableta, czytnika lub smartfona, możesz się zgłosić do Mediateki (pl. Teatralny 5, Centrum Innowacji na poziomie -1), gdzie w każdy wtorek między godz. 15 a 17 odbywają się komputerowe wtorki. Nie obowiązują zapisy, ale jeśli problem jest złożony lub nietypowy, warto wcześniej zadzwonić (tel. 71 347 12 82 i 71 347 12 68).
Pomocy udziela nasz wolontariusz, Wojtek, który mimo młodego wieku doskonale zna temat i potrafi przybliżać go innym, także seniorom. Może pomóc w obsłudze sprzętu elektronicznego, nauczyć korzystania z Internetu albo poczty elektronicznej, a także, najlepiej po wcześniejszym uzgodnieniu, w wielu innych sprawachMartyna Gontarz, kierowniczka Mediateki.
Pogotowie smartfonowe przy Lwowskiej
W filii nr 6 Miejskiej Biblioteki Publicznej (ul. Lwowska 21) działa pogotowie smartfonowe, które wbrew nazwie pomaga nie tylko w rozwiązywaniu problemów ze smartfonami, ale także z innymi urządzeniami, np. tabletami.
Indywidualne konsultacje odbywają się w każdy wtorek między godz. 12.30 a 14. Trzeba się na nie zapisać. Można to zrobić mailowo (mbp06(at)biblioteka.wroc.pl) lub telefonicznie (tel. 71 364 69 65).
– Osoby, które korzystają z Pogotowia, potrzebują pomocy w najróżniejszych sprawach, np. w instalowaniu komunikatorów, robieniu zdjęć i dzieleniu się nimi z innymi, wysyłaniu SMS-ów itd. – mówi Magdalena Kozłowska, która prowadzi konsultacje. – Pomagam w każdej tego typu sprawie i nie ma pytań, które uznałabym za dziwne. Zapraszam!