Dwa nowe mosty Chrobrego połączyły już Sępolno ze Swojczyzami, ale jeszcze nie można nimi przejechać. Ich budowa bowiem trwa w najlepsze. Po jej zakończeniu, planowanym na lato, z przeprawy skorzystają kierowcy, rowerzyści i piesi, a później także pasażerowie tramwajów.
— Most nad kanałem żeglugowym ma płytę pomostową, którą zabetonowaliśmy w grudniu. Tutaj będzie torowisko tramwajowe, które doprowadzi nas na Swojczyce — przypomina Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. — Mamy już kapy chodnikowe — dodaje.
Pierwsza część przeprawy ma około 50 metrów długości. Druga jest trzy razy dłuższa i mierzy 153 metry – ta jest budowana nad kanałem przeciwpowodziowym. — Są już na niej charakterystyczne łuki. Zakończyło się spawanie konstrukcji stalowej tego mostu. Do niedawna pracował na nim olbrzymi dźwig, który mocował kolejne elementy płyt — wylicza Krzysztof Świercz.
Oprócz budowy przeprawy inwestycja zakłada przebudowę dróg. Teraz trwają prace od ul. Monte Cassino i Mickiewicza oraz od ul. Mydlanej, Swojczyckiej i Monopolowej.
Zadanie budowy nowych mostów Chrobrego prowadzi spółka Wrocławskie Inwestycje. Koszt to około 70 mln zł. Wykonawcą jest firma Trakcja.