Mosty Chrobrego, wiszące nad dwoma kanałami Odry, pomiędzy Swojczycami a Sępolnem, zostaną otwarte w pierwszej połowie października. Przeprawa wygląda na gotową, ale przed odbiorem inwestycji wykonawca, firma Trakcja, musi poprawić torowisko. Dostał na to czas do końca września.
— Torowisko nie zostało wykończone jak należy, więc musi być poprawione. Do tego czasu nie możemy rozpocząć procedur związanych z odbiorem — informuje Bartosz Nowak ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje prace.
Co ze starymi mostami i ulicami?
Torowiskiem przebiegającym przez nowe mosty w przyszłości pojadą tramwaje linii na Swojczyce, która jest dopiero na etapie projektowania. W pierwszym okresie po otwarciu przeprawa będzie służyła kierowcom, rowerzystom (są ścieżki) i pieszym. Skorzystają z niej również pasażerowie miejskich autobusów: 115, 118, 315 i nocnych 259.
W chwili otwarcia nowych mostów stare, które znajdują się obok, zostaną zamknięte i będą nieprzejezdne. Ich stan techniczny jest bardzo zły.
— Czekamy na decyzje konserwatora w sprawie starych mostów Chrobrego. Kiedy ją poznamy, podejmiemy decyzje o ich przyszłości — informuje Bartosz Nowak z WI. — Warto podkreślić, że w moście tak naprawdę sprzed wojny są jedynie podpory. Mosty są w złym stanie technicznym, nie mają też sensu z punktu widzenia drogowego, bo z jednej i drugiej strony do mostów dochodzą drogi jednopasmowe — zauważa Nowak.
Jeżeli przedstawiciel państwowych władz w regionie, Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków, uznałby, że należy je zachować, to z pewności zwrócimy się do tych samych władz państwowych, by w ślad za decyzją przyszły też pieniądze na obiekt, którego remont kosztowałby dziesiątki milionów złotych, a na końcu służyłby tylko jako element w przestrzeni bez znaczenia komunikacyjnego.
Bartosz Nowak, Wrocławskie Inwestycje
Zadanie nie skończy się w momencie przełożenia ruchu na nowe mosty ze starych. Częścią całej inwestycji jest bowiem przebudowa okolicznych, dojazdowych dróg. Gdy obiekty będą przejezdne, wykonawcy zajmą się pracami przy skrzyżowaniu Mickiewicza i Monte Cassino, czego nie mogą robić teraz – gdy pojazdy jeżdżą starymi przeprawami.
Z budową mostów związane są także przebudowy ulic, włącznie z nowymi chodnikami i ścieżkami dla rowerów, przy skrzyżowaniach po drugiej stronie: Swojczyciej z Marca Polo i Monopolową oraz Swojczyckiej z Mydlaną. Zakończenie planowane jest na październik, a zatem jest szansa, że wszystko zostanie otwarte w tym samym czasie.
Nowe mosty Chrobrego kosztują około 83 miliony złotych i są finansowane z budżetu miasta.
Bądź na bieżąco z Wrocławiem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu.
Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!