wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 11:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Budowa trasy na Jagodno

Od połowy przyszłego roku mieszkańcy Jagodna i Wojszyc powinni szybciej dojeżdżać pomiędzy centrum a swoimi osiedlami. Komunikację ma usprawnić budowana trasa autobusowa (w przyszłości autobusowo-tramwajowa). Częścią inwestycji był zakończony przed kilkoma dniami remont skrzyżowania Buforowej z Kopycińskiego.

Reklama

Od przełomu listopada i grudnia przejezdne jest skrzyżowanie ul. Buforowej i Kopycińskiego, które było remontowane od września w ramach budowy pasa dla autobusów. Drogowcy ułożyli na nim ostatnią warstwę asfaltu.

<p>Skrzyżowanie Buforowej z Kopycińskiego tuż przed otwarciem</p> Wrocławskie Inwestycje
Skrzyżowanie Buforowej z Kopycińskiego tuż przed otwarciem

W galerii pokazujemy zdjęcia z placu budowy na Jagodnie wykonane w październiku.

Wcześniej przebudowanymi skrzyżowaniami w ramach tej inwestycji są:

  • ulica Terenowa z rondem Wolnej Ukrainy,
  • Buforowa z Lutosławskiego.

TAT (trasa autobusowo-tramwajowa) na Jagodno

Budowa wydzielonej trasy dla pojazdów komunikacji miejskiej – najpierw dla autobusów – na Jagodno rozpoczęła się wiosną 2023 roku i powinna zakończyć się latem 2025.

Przypominamy, że TAT na Jagodno to prawie trzykilometrowa trasa pomiędzy skrzyżowaniem Bardzkiej, Świeradowskiej i Morwowej (przed tym skrzyżowaniem – patrząc od strony centrum – tramwaje skręcają na Gaj) a pętlą (w budowie) na wysokości ul. Kajdasza.

Przy niej powstanie odkryty parking typu parkuj i jedź na około 60 aut oraz zadaszony dla rowerów. Przy samej trasie znajdzie się pięć par przystanków. Część nowych peronów jest już gotowa.

Cała inwestycja, dofinansowana z rządowego programu Polski Ład, kosztuje około 43 milionów złotych.

Plan na przedłużenie TAT i łączniki na Jagodnie

Budowany pas dla autobusów, dzięki któremu mieszkańcy Jagodna i Wojszyc mają zyskać szybsze połączenie z centrum, według planów będzie przedłużony do skrzyżowania Bardziej z Piękną, Kamienną i Hubską (przetarg prowadzą Wrocławskie Inwestycje, chętni mogą się zgłaszać do 13 grudnia), o czym pisaliśmy tutaj.

W planach są także dwie poboczne części inwestycji, o które prosili mieszkańcy biorący udział w konsultacjach Pakietu dla Południa (o którym pisaliśmy tutaj):

  • zarezerwowanie miejsca na korytarz dla transportu zbiorowego wzdłuż ulicy Buforowej do granic miasta i dalej do ronda w Iwinach,
  • budowa ulicy łączącej Grota-Roweckiego z Buforową, jako przedłużenie Iwaszkiewicza.

<p>Czerwona linia oznacza buspas na Jagodno (docelowo tramwaj). Przerywana czerwona linia to rezerwa terenu, kt&oacute;ra w przyszłości może zostać wykorzystana pod komunikację zbiorową. Niebieska linia to droga dla samochod&oacute;w, kt&oacute;ra będzie poszerzana o dodatkowe pasy</p> wroclaw.pl
Czerwona linia oznacza buspas na Jagodno (docelowo tramwaj). Przerywana czerwona linia to rezerwa terenu, która w przyszłości może zostać wykorzystana pod komunikację zbiorową. Niebieska linia to droga dla samochodów, która będzie poszerzana o dodatkowe pasy

A co z tramwajem? Wciąż nie ma nowych przepisów centralnych dotyczących krzyżowania się torów tramwajowych z kolejowymi. Tym niemniej Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na projekt tramwaju na Jagodno (ma pojechać budowaną trasą TAT) oraz budowy dodatkowej jezdni ul. Buforowej, która w przyszłości będzie czteropasmowa (po dwa pasy w każdym kierunku). Termin przyjmowania ofert w tym przetargu upływa 20 grudnia. Więcej szczegółów na jego temat – tutaj.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama