Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Kierowcom aut osobowych podróżowanie ułatwi brak autobusów na jezdni. A skrzyżowania al. Armii Krajowej z ul. Bardzką, Bardzkiej z Piękną, Hubską i Kamienną, to trudny komunikacyjnie obszar o bardzo dużym natężeniu ruchu.
Buspas na Bardzkiej usprawni podróż z Jagodna
- Inwestycję chcemy zgrać w czasie z zakończeniem budowy wydzielonej dla komunikacji miejskiej trasy na Jagodno. Autobusy jadące buspasem z tego osiedla do centrum - i w przeciwnym kierunku - nie będą utykały na jezdni między samochodami. Istotnie usprawni to komunikację miejską - zapowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki odpowiedzialnej za budowę trasy na Jagodno i przebudowy fragmentu Bardzkiej.
Buspas na Bardzkiej - jak będą jeździć autobusy?
Obecnie autobusy jadące Bardzką w kierunku Armii Krajowej korzystają z jezdni. Te jadące w przeciwną stronę zjeżdżają z wydzielonego pasa zaraz za skrzyżowaniem, za przystankiem tramwajowo-autobusowym (o nazwie "Bardzka").
Po przebudowie wydzieloną trasą autobusowo-tramwajową dojadą (tak jak obecnie tramwaje) do skrzyżowania z Piękną, Kamienną i Hubską. W drugą stronę wjeżdżać będą na buspas zbudowany na torowisku i zatrzymywać się będą na przebudowanym przystanku. Obecnie służy on tylko tramwajom, a będzie dostosowany również do obsługi autobusów (przystanek "Kamienna")
Buspas na Jagodno i buspas na Bardzkiej - będzie komplet
Wrocławskie Inwestycje mają przygotowany projekt budowlany oraz uzyskaną decyzję środowiskową. Dziś prezydent zatwierdził inwestycję do realizacji. W najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę prac. Będzie on musiał jeszcze przygotować dokumentację wykonawczą.
Trasa na Jagodno ma zostać oddana do użytku w połowie przyszłego roku. Jeśli inwestycja na Bardzkiej przebiegać będzie pomyślnie, jej zakończenie nastąpi w zbliżonym czasie.