Przybywa nawierzchni na S5 [ZDJĘCIA]

Już blisko połowa nawierzchni jednego z trzech dolnośląskich odcinków przyszłej drogi ekspresowej S5 została ułożona. Prace wykonuje firma Astaldi. Coraz łatwiej wyobrazić sobie również kształt największego wrocławskiego węzła drogowego, który połączy S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia.

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi

  • fot. Astaldi


Przyszła droga ekspresowa S5, która dotychczas miała głównie postać nasypów z piasku i kruszywa, teraz coraz mocniej przypomina trasę szybkiego ruchu. Na odcinku od Marcinowa do węzła Wrocław Północ ułożono już blisko połowę masy bitumicznej. Za około rok pojadą po nie pierwsze samochody.
Podbudowa wraz z warstwą wiążącą zostały już ułożone np. na odcinkach, od Krzyżanowic do Kryniczna czy od wysokości Ligoty Pięknej aż do Będkowa. Można je również dostrzec przy rondzie Obrońców Grodna, gdzie nawierzchnia ułożona jest częściowo od powstającego mostu na Widawie do przygotowanych nasypów pod przyszłe łącznice.
- Na warstwę ścieralną, czyli to, co kierowcy nazywają bardzo potocznie asfaltem, trzeba będzie poczekać nieco dłużej - zacznie być układana tak naprawdę dopiero pod koniec inwestycji. Jednak wstępne przygotowanie prawie połowy całej trasy trzeciego zadania stanowi ważny etap budowy - mówi Izabela Strączek, menedżer ds. public relations.
 

Rozbudowywany węzeł Wrocław Północ również zmienia się niemal z dnia na dzień. Po tym, jak robotnicy zdemontowali rusztowanie wiaduktu wybudowanego na środku ronda Obrońców Grodna i powstał przy nim nasyp w stronę mostu na Widawie, można już łatwiej wyobrazić sobie, w jaki sposób kierowcy jadący od Poznania będą wjeżdżać z drogi S5 na wiadukt, a następnie włączać się do ruchu na obwodnicy. Nad rondem przejeżdżać będą również ci zjeżdżający z AOW, którzy następnie włączać się będą do ruchu na S5 i kontynuować jazdę w kierunku stolicy Wielkopolski.

Obecnie firma Astaldi wykonuje mury oporowe i bloki odciążające z gruntu zbrojonego, trwa też montaż krawężników, desek gzymsowych oraz zbrojenie kap chodnikowych. Kształtu nabrał również wiadukt nad ul. Sułowską - położono już belki, a robotnicy prowadzą prace przy ustroju nośnym obiektu.
Natomiast prace przy najbardziej zaawansowanym wiadukcie nad ul. Polanowicką (po którym kierowcy jadący z centrum Wrocławia wjeżdżać będą na drogę ekspresową S5) skupiają się głównie na robotach izolacyjnych i związanych z wykonywaniem drenażu za przyczółkami. W ramach prac drogowych praktycznie ukończono już budowę wszystkich nasypów.
 

Po zakończeniu prac rozbudowany węzeł Wrocław Północ stanie się jednym z większych węzłów drogowych w Polsce zlokalizowanych w granicach miasta – razem z łącznicami AOW będzie miał w sumie ok. 270 tys. mkw. powierzchni, a łączna długość nowych dróg wyniesie ponad 2 km.

Astaldi buduje około 20-kilometrowy odcinek drogi S5 od Marcinowa do węzła Wrocław Północ, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu miejscowego. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.



Zgłoś uwagę