wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 09:50

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Nauka
  4. Edukacja Przedsiębiorczości
  5. Nasze projekty
  6. Wrocławskie marki [WIDEO]

Jak być skutecznym w biznesie – historie wrocławskich marek inspiracją dla lekcji z podstaw przedsiębiorczości

Reklama

Projekt został zrealizowany w 2010 roku i był przeznaczony dla uczniów oraz nauczycieli wrocławskich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Jest to skuteczne narzędzie wsparcia dla nauczycieli przedsiębiorczości. Jego ideą jest prezentacja wybranych wrocławskich marek, które odniosły spektakularny sukces rynkowy. Na każdą prezentację składa się krótki (ok. 7-minutowy) film oraz opis historii i osiągnięć firmy.

Filmy zostały zrealizowane w formie wywiadu z twórcami/właścicielami marek, którzy opowiadają o sobie, swoich sukcesach i porażkach, pomyśle na biznes, ważnych wydarzeniach, wyborze kierunku studiów i kompetencjach miękkich ważnych dla osiągania stawianych sobie celów. Zaproszenie do udziału w projekcie przyjęły następujące firmy: Europrofil, Clarena, Hasco-Lek, Selena, WorkService, Impel, Bisek, TelForceOne, Koelner oraz Getin Holding.

Materiały zostały skomponowane w taki sposób, że umożliwiają tworzenie scenariuszy lekcji z przedsiębiorczości, zarówno dla poszczególnych przypadków, jak i metodami porównawczymi. Zakres tematyczny zapewnia różnorodność tematyki zajęć: od zapoznania się ze specyfiką branż, poprzez certyfikaty i nagrody gospodarcze, pomysł na własną firmę, konstruowanie biznes planu po debiuty giełdowe i inwestycje w zasoby ludzkie.

Realizatorem projektu było Wrocławskie Stowarzyszenie Multimedialne – organizacja pozarządowa wyłoniona w drodze postępowania konkursowego.

W 2015 roku ilość prezentacji wrocławskich marek powiększyła się o kolejne pięć, które powstały w ramach kolejnego projektu pn. „Młode wrocławskie marki”. Cel pozostał ten sam – przedstawienie młodym ludziom historii wrocławskich przedsiębiorców, którzy w trakcie kilkuminutowych filmów opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z prowadzeniem firmy. Tym razem jednak zaprosiliśmy do współpracy młodych przedsiębiorców (w wieku do 35 lat), którzy przygodę z biznesem zaczęli w obecnych realiach i są bliżsi wiekowo uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Młode firmy borykają się z wieloma wyzwaniami; jednak własny biznes jest dla nich sposobem na życie zawodowe i do tego pragną zachęcić innych młodych ludzi. Udział w projekcie wzięli: Koziolek Design (Szkoła rysunku, twórca projektu New Warsaw), Etno Cafe (import i palarnia kawy), Nexwell Engeneering (systemy inteligentnego sterowania domami), General Robotics (twórcy robota Eugeniusa) i Nestmedic (twórca urządzenia do zdalnego wykonywania KTG u kobiet w ciąży).

Kulminacją projektu było spotkanie z nauczycielami przedsiębiorczości i doradcami zawodowymi, podczas którego zaprezentowano nowe narzędzie edukacyjne.

Realizatorem projektu była Fundacja Pro Mathematica.

Zapraszamy do zapoznania się z historiami wrocławskich marek!

Młode Wrocławskie Marki

Etno cafe

General Robotics

Koziołek Design

Nestmedic

Nexwell Engineering

Wrocławskie Marki

Bisek

Hasco-lek 

Clarena

Getin Holding

Europrofil

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl