Warsztaty trwały 3 godziny zegarowe i składały się z 3 bloków tematycznych.
W „Inkubacji” uczniowie zapoznawali się z instytucją inkubatora przedsiębiorczości, możliwościami, jakie stwarza proces inkubacji pomysłu biznesowego oraz kosztami takiego rozwiązania, brali udział w wycieczce po terenie inkubatora i zapoznawali się z firmami, które tam działają. Blok „Przedsiębiorca” to spotkanie z młodym przedsiębiorcą – mentorem, który działa na rynku, odnosi sukcesy i pragnie podzielić się doświadczeniem z własnej drogi biznesowej.
Ostatni komponent zajęć, blok „Design thinking”, stanowiły warsztaty z zastosowaniem tej właśnie metody, którą uczniowie ćwiczyli w grupach, mając za cel rozwiązanie problemów zadanych przez trenera. Ta część cieszyła się największym zainteresowaniem młodzieży, a jej szczególnym walorem edukacyjnym jest świadomość, że każdy produkt bądź usługa powinny być projektowane z udziałem ostatecznych użytkowników. W przeciwnym razie, klienci nie będą chcieli go kupować. To ważna informacja, jeśli rozważa się w przyszłości prowadzenie własnego biznesu.
Odbyły się 2 edycje projektu: w roku szkolnym 2015/2016 oraz 2016/2017, a jego realizatorem była Fundacja Pro Mathematica, działająca przy Wrocławskim Parku Technologicznym S.A.
W I edycji projektu udział wzięło ponad 300 uczniów z wrocławskich szkół ponadgimnazjalnych wraz z nauczycielami (15 spotkań); w drugiej – ponad 450 (20 spotkań). Formuła i zakres projektu znalazły uznanie, a co za tym idzie – będą kontynuowane w roku szkolnym 2017/2018.
Zapraszamy!