Trwają testy sygnalizacji na Rondzie Reagana

Rozpoczęły się testy sygnalizacji świetlnej na Rondzie Reagana, dzięki nim będzie wiadomo, czy na jezdniach powstaną przejścia dla pieszych.


Od minionego weekendu zmieniono cykl sygnalizacji świetlnej na Rodzie Reagana. Testy mają sprawdzić, czy na jezdniach będzie możliwe wybudowanie przejść dla pieszych. Chodzi o to, by chcąc dostać się na przystanki komunikacji miejskiej na wyspie centralnej, nie trzeba było korzystać z przejść podziemnych. Temat, od 2008 r., gdy zakończyła się budowa Ronda Reagana, był przedmiotem dyskusji (chodziło o względy bezpieczeństwa) – czytaj więcej – Przejścia dla pieszych na Rondzie Reagana.

– Zmiany zaprojektowane, aby zbudować przejścia dla pieszych w poziomie jezdni zostały już opracowane, sprawdzone w specjalnym oprogramowaniu ITS, a od kilku dni funkcjonują na rondzie. Nie zaobserwowano komplikacji– mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy Urzędu Miejskiego Wrocławia, i dodaje, że sekundowe zmiany cykli świetlnych nie są zauważalne przez większość użytkowników.

Na Rondzie Reagana przejścia dla pieszych przez jezdnię na wyspę centralną mogą być w dwóch, ewentualnie trzech miejscach – od strony przystanku „jedynki” (z ul. Curie-Skłodowskiej w kierunku Biskupina) i od strony placu przed centrum handlowym, z kierunku ul. Szczytnickiej. Rozważane jest także przejście od strony mostu Grunwaldzkiego.

– Zmiana sygnalizacji polega na tym, by pieszy miał „zieloną falę”. Światła muszą być tak skoordynowane, żeby pieszy mógł przejść przez jezdnię na wyspę centralną, a następnie przez kolejne przejście już na samej wyspie. Jednocześnie to rozwiązanie nie może powodować dodatkowych utrudnień dla pozostałych użytkowników ronda – zwłaszcza dla komunikacji zbiorowej – dodaje Tomasz Stefanicki.

Jeżeli prowadzone testy potwierdzą, że zaproponowane rozwiązanie się sprawdza, to przejścia dla pieszych powstaną najwcześniej na wiosnę przyszłego roku. Konieczne będzie rozpisanie przetargu i wyłonienie wykonawcy prac.

Zgłoś uwagę