Od minionego weekendu zmieniono cykl sygnalizacji świetlnej na Rodzie Reagana. Testy mają sprawdzić, czy na jezdniach będzie możliwe wybudowanie przejść dla pieszych. Chodzi o to, by chcąc dostać się na przystanki komunikacji miejskiej na wyspie centralnej, nie trzeba było korzystać z przejść podziemnych. Temat, od 2008 r., gdy zakończyła się budowa Ronda Reagana, był przedmiotem dyskusji (chodziło o względy bezpieczeństwa) – czytaj więcej – Przejścia dla pieszych na Rondzie Reagana.
– Zmiany zaprojektowane, aby zbudować przejścia dla pieszych w poziomie jezdni zostały już opracowane, sprawdzone w specjalnym oprogramowaniu ITS, a od kilku dni funkcjonują na rondzie. Nie zaobserwowano komplikacji– mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy Urzędu Miejskiego Wrocławia, i dodaje, że sekundowe zmiany cykli świetlnych nie są zauważalne przez większość użytkowników.
Na Rondzie Reagana przejścia dla pieszych przez jezdnię na wyspę centralną mogą być w dwóch, ewentualnie trzech miejscach – od strony przystanku „jedynki” (z ul. Curie-Skłodowskiej w kierunku Biskupina) i od strony placu przed centrum handlowym, z kierunku ul. Szczytnickiej. Rozważane jest także przejście od strony mostu Grunwaldzkiego.
– Zmiana sygnalizacji polega na tym, by pieszy miał „zieloną falę”. Światła muszą być tak skoordynowane, żeby pieszy mógł przejść przez jezdnię na wyspę centralną, a następnie przez kolejne przejście już na samej wyspie. Jednocześnie to rozwiązanie nie może powodować dodatkowych utrudnień dla pozostałych użytkowników ronda – zwłaszcza dla komunikacji zbiorowej – dodaje Tomasz Stefanicki.
Jeżeli prowadzone testy potwierdzą, że zaproponowane rozwiązanie się sprawdza, to przejścia dla pieszych powstaną najwcześniej na wiosnę przyszłego roku. Konieczne będzie rozpisanie przetargu i wyłonienie wykonawcy prac.