Inwestycje torowe 2015 [LISTA PRAC]

W 2015 roku  Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta będzie realizował 6 inwestycji torowych. Wśród nich wymiany torowisk, zwrotnic i rozjazdów. Poprawi to stan techniczny wrocławskich torów i zwiększy bezpieczeństwo. Pierwsze prace ruszą w kwietniu. Zobacz pod artykułem mapę planowanych inwestycji.

  • fot.www.google.pl/maps


Pierwsze inwestycje i modernizacje wrocławskich torów ruszą już w kwietniu. Mają zakończyć się do czerwca. Chodzi o trzy zadania. - Wymianę zwrotnic przy zajezdni na ul. Słowiańskiej, wymianę torowiska na ul. Wróblewskiego od skrzyżowania z ul. Kopernika do ul. Tramwajowej oraz wymianę torowiska, rozjazdów i zwrotnic na pl. Wróblewskiego (na odcinku od ul. Kujawskiej do ul. Traugutta) – wylicza Ewa Mazur ze ZDiUM-u. Kolejne prace czekają nas w okresie wakacyjnym. Wtedy torowcy planują wymienić stare rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Podwale i Świdnickiej oraz wymianę 16 krzyżownic na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Świdnickiej. ZDiUM korzystając także z okazji, że trwa duża przebudowa fragmentu ulicy Nowowiejskiej (od skrzyżowania z Wyszyńskiego do ul. Piastowskiej) i nie kursują tam tramwaje, chce odświeżyć inny fragment torów na Nowowiejskiej - między Wyszyńskiego a Wygodną. - Chodzi o odcinek długości około 450 metrów. Planujemy tam wymianę torów oraz wykonanie nawierzchni drogowej na całym odcinku torowiska – mówi Ewa Mazur. Poza przebudowami torowisk zlecanymi przez ZDiUM prace planuje również spółka Wrocławskie Inwestycje. Niedługo powinniśmy się dowiedzieć, ile będzie kosztowała i kto wykona przebudowę pętli tramwajowej na Oporowie oraz wyremontuje fragment torowiska na ul. Grabiszyńskiej (od pętli do cmentarza). Prace powinny wystartować na przełomie kwietnia i maja.

Więcej o przebudowie pętli Oporów

Mapa inwestycji torowych 2015

ZDiUM na ten rok planuje także sporo prac konserwacyjnych przy torach. Chodzi o napawanie, szlifowanie i podbijanie torów. Takie prace przewidziane są m.in. na pl. Jana Pawła II, pl. Teatralnym, pętli Krzyki, ul. Opolskiej, Borowskiej, Hubskiej, czy na mostach Warszawskich. Lista jest naprawdę spora, jednak ilość wykonanych prac będzie zależała od ostatecznego budżetu i wyników przetargów na większe inwestycje torowe.

Zgłoś uwagę