MPK szykuje się do podpisania umowy z podwykonawcą

Firma ITS Michalczewski, która obsługuje linie autobusowe m.in. w Warszawie, jest zwycięzcą przetargu na obsługę kilkunastu wrocławskich linii autobusowych. Stało to przez chwilę pod znakiem zapytania, bo przetarg oprotestował jeden z oferentów. Teraz KIO odrzuciła protest i dała zielone światło na podpisanie umowy. Oznacza to, że za pół roku na ulice Wrocławia wyjadą kolejne nowe, niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy.

  • W przyszłym roku wszystkie autobusy komunikacji miejskiej będą niskopodłogowe. (fot.ilustracyjne)


Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest firmy Mobilis, która startowała w przetargu na podwykonawcę MPK i oprotestowała postępowanie. To oznacza, że wrocławski przewoźnik może już bez przeszkód podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu.

- Przy wyborze oferty kierowaliśmy się nie tylko jej ceną, ale również oceną merytoryczną. Oferta ITS Michalczewski spełniała nasze warunki, była równie korzystna i zdecydowanie tańsza – zapewnia Partyk Wild, wiceprezes ds. inwestycji i rozwoju MPK.

- Tę opinię potwierdziła w tym tygodniu KIO. To oznacza, że MPK lada dzień podpisze umowę z firmą ITS Michalczewski – mówią przedstawiciele MPK.

Podwykonawca MPK to przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w usługach dla komunikacji miejskiej. Pracuje już dla Warszawy i Radomia. W stolicy 110 autobusami obsługuje ponad 20 linii. We Wrocławiu przejmie pracę na kilkunastu, MPK przekaże mu zadania przewozowe na trasach o długości koło 4 milionów kilometrów rocznie z około 23 milionów, które w tym czasie pokonują autobusy MPK.

Od momentu podpisania ITS Michalczewski ma pół roku na rozpoczęcie działalności. Razem z nowym podwykonawcą we Wrocławiu pojawią się nowe autobusy – będą to MAN-y – w sumie około 70 sztuk.

100% niskopodłogowe

- Gdy wszystkie rozpoczną pracę, jeszcze bardziej poprawi się standard wrocławskiej komunikacji miejskiej. Z rozkładów jazdy znikną zupełnie oznaczenia dla kursów niskopodłogowych, bo każdy autobus wrocławskiej komunikacji miejskiej będzie niskopodłogowy. Bardziej komfortowo będzie też latem – podkreśla Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK.

- W wakacje, gdy jest mniej kursów, będziemy starali się tak planować tabor, aby około 50 procent autobusów jeżdżących po mieście było klimatyzowanych – zapowiada Wild.

Przetarg na podwykonawcę, po zakupach solarisów, jest kolejnym etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS, system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów.

Zgłoś uwagę