Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Od lat w ramach kampanii #Wrocław nie marnuje wdrażamy w naszym mieście dobre zielone nawyki. Chcemy inspirować mieszkańców tą zieloną energią i dać paliwo do wspólnego działania, dlatego w akcji „5 dla Planety” serwujemy ekologiczne inspiracje ułatwiające podjęcie wyzwania.
Sylwia Majcher – edukatorka ekologiczna, dziennikarka i autorka książek pokaże nam, że niemarnowanie ma sens i podpowie kilka pomysłów dla wsparcia organizmu i natury. Oto jeden z nich!
Razem dla dobra środowiska
Mapa Wrocław Nie Marnuje jest nie tylko praktycznym narzędziem, ale również inspiracją do zmiany codziennych nawyków i bardziej odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji.
Za pomocą kilku kliknięć pomoże ona mieszkańcom znaleźć eko-punkty, czyli miejsca, w których można oddać, naprawić lub wymienić rzeczy.
Masz ubrania, których już nie nosisz? Daj im drugie życie w dzielnikach lub swapach, a te podziurawione i zniszczone oddaj do SZOT-A. Ich lokalizacje znajdziesz na Mapie Wrocław Nie Marnuje. A może zostało Ci jedzenie po świętach albo imprezie rodzinnej? Nie marnuj go. Jadłodzielnie i lodówki społeczne też znajdziesz na tej mapie.Sylwia Majcher, edukatorka ekologiczna
Mapa Wrocław Nie Marnuje wskazuje miejsca less waste, czyli między innymi:
- skrzynki bookcrossingowe,
- lodówki społeczne,
- lodówki Foodsharing,
- punkty napraw rowerów,
- punkty elektroodpadów,
- swapy ubrań,
- pchle targi,
- targowiska i bazarki.
Mapa Wrocław Nie Marnuje wspiera ideę, że każde działanie - nawet to najmniejsze, ma znaczenie w walce z marnowaniem.
Jak korzystać z mapy?
Chcesz podzielić się nadwyżkami jedzenia? Oddać niepotrzebne, zalegające w szafie ubrania? A może chcesz napompować koło od roweru lub dokonać jego prostej naprawy? Wystarczy otworzyć mapę (link do niej tutaj), wybrać kategorię i znaleźć miejsce.
Co ważne, można filtrować te miejsca po osiedlach.
Jak dodać punkt do mapy?
Każdy może zgłosić miejsca/punkty less waste. Należy wysłać maila na adres: wroclawniemarnuje(at)um.wroc.pl z informacjami:
- nazwa punktu,
- adres z kodem pocztowym,
- numer telefonu,
- linki do strony internetowej i social mediów,
- krótki opis,
- godziny otwarcia,
- zdjęcie miejsca,
- kategoria, do której należy obiekt (np. jedzenie, odzież, książki).