Wrocławski Rower Miejski – rusza sezon 2019

O północy z piątku na sobotę (22-23 marca) startuje nowy sezon 2019 Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Do dyspozycji użytkowników jest tysiąc rowerów i 100 stacji (docelowo, od czerwca – 2000 rowerów i 200 stacji). Zobacz, lokalizacje, zasady, ceny. 

  • Tak wygląda Wrocławski Rower Miejski na sezon 2019 w wersji standard.


Wrocławski Rower Miejski powraca w nowej, większej odsłonie. Operatorem systemu jest nadal firma Nextbike. Jednak czeka nas sporo nowości, także w sposobie wypożyczania.

Co ważne, od tego sezonu WRM będzie dostępny przez cały rok. W pierwszym etapie użytkownicy mogą korzystać ze 100 stacji i 1000 rowerów, w drugim – od czerwca – udostępnionych zostanie kolejnych 100 stacji i 1000 rowerów. Na zimę zostanie 600 jednośladów. 

Założone w poprzednich latach konta w systemie Wrocławskiego Roweru Miejskiego pozostają ważne. Jest ich niemal 200 tysięcy. Przed wypożyczeniem warto się jednak upewnić, czy konto jest aktywne, czy jest na nim co najmniej 10 złotych, które umożliwia wypożyczenie i czy zaakceptowany został zmieniony Regulamin.

Pełen regulamin WRM

Bonusy na początek sezonu

Operator przygotował dla użytkowników na początek sezonu udogodnienia. Przez pierwszy tydzień funkcjonowania systemu pierwsze 60 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne

Dodatkowo wszystkie rowery zostały wyposażone w 7-biegową przerzutkę. Na pierwszym etapie nie 20, jak wcześniej planowano, ale aż 40 stacji będzie wyposażonych w terminal umożliwiający rejestrację w systemie i wypożyczenie roweru.

Cennik dla rowerów standardowych

Podstawowy cennik Wrocławskiego Roweru Miejskiego w tym sezonie nie zmieni się. Po zakończeniu okresu promocyjnego bezpłatne będzie pierwsze 20 minut każdego wypożyczenia. Za nieprzekraczającą godziny przejażdżkę zapłacimy 2 zł, a za każdą kolejną rozpoczętą godzinę po 4 zł. 

Za pozostawienie roweru poza stacją (pilotażowo będzie istniała taka możliwośc we Wrocławiu) pobierana będzie dodatkowa opłata w wysokości 3 złotych. W ten sposób operator chce umożliwić rowerzystom korzystanie z użyteczności, jaką daje IV generacja roweru, a jednocześnie promować zwracanie rowerów w obrębie stacji wypożyczeń. Dodatkowo użytkownik, który wypożyczy rower poza stacją a odda go w jej obrębie, otrzyma bonus w wysokości 2 zł.

- Wdrażamy system oparty na standardowych stacjach. To jest podstawowa funkcjonalność, której wymagamy w ramach umowy. Technologia cały czas rozwija się, dlatego też przyglądamy się światowym trendom. W Łódzkiem czy też Krakowie użytkownicy mogą pozostawić rower poza stacjami i nie rodzi to negatywnych konsekwencji. Dodatkowa opłata za pozostawienie roweru poza stacją również i u nas powinna przynieść pozytywne rezultaty – powiedział Daniel Chojnacki, oficer rowerowy we Wrocławiu. 

Do dyspozycji rowery specjalne 

Poza standardowymi rowerami IV generacji mieszkańcy Wrocławia w tym sezonie mogą korzystać z 65 rowerów niestandardowych (rowery familijne typu cargo, tandemy, rowery elektryczne, rowery typu składak i handbike), w tym 35 rowerów dziecięcych. 

Wszystkie rowery niestandardowe, w tym dziecięce, trzeba wcześniej zarezerwować. Po tym zostaną one dostarczone do wybranej stacji w centrum oraz we wschodniej, południowej, północnej i zachodniej części Wrocławia (pl. Dominikański, Lotnicza, Powstańców Śląskich, Rondo Reagana, Żmigrodzka). 

Wszystkie rowery będzie można wypożyczyć korzystając z aplikacji, terminala lub sparowanej z kontem karty RFID. Wszystkie instrukcje można znaleźć na stacji i na każdym rowerze oraz na stronie internetowej WRM

Po dokonaniu wypożyczenia system otwiera zamek O-Lock blokujący tylne koło roweru i można rozpocząć przejażdżkę. Po jej zakończeniu wystarczy ręcznie, za pomocą dźwigni, zablokować zamek O-Lock. Rower jest wtedy zwrócony. 

We Wrocławiu z Wrocławskiego Roweru Miejskiego można korzystać od 2011 roku. Był to pierwszy systemem Nextbike w Polsce. Rok 2018 był rekordowym pod względem wypożyczeń rowerów – użytkownicy z WRM 1,1 mln razy skorzystali 1,1 mln razy.

Zobacz lokalizację stacji WRM



Zgłoś uwagę