wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 18:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. WI szykuje się do rozbudowy zajezdni MPK

Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła dzisiaj na swoich stronach dialog techniczny w sprawie zaprojektowania i wykonania placu postojowego wraz z infrastrukturą techniczną dla autobusów MPK przy ul. Obornickiej. Wnioski o udział w dialogu można składać do 6 grudnia. Czym jest i co daje taki dialog? Dialog techniczny daje możliwość jeszcze przed ogłoszeniem przetargu zbadania rynku oraz technologii, które są na nim dostępne. Wykorzystuje się to szczególnie przy specjalistycznych postępowaniach przetargowych, np. systemy informatyczne, czy nietypowe budowle. Dzięki wiedzy, którą zlecający uzyska w ten sposób dużo łatwiej przygotować opis warunków zamówienia, a potem ogłosić przetarg. - Jest to nietypowa forma, ale bardzo przydatna w specjalistycznych inwestycjach. Taki dialog pozwala pomóc np. w wyborze technologii rozbudowy, czy oszacować koszty inwestycji  – mówi Marek Szepliński, rzecznik prasowy  Wrocławskich Inwestycji.  - Formalnie jednak samo przeprowadzenie takiego dialogu nie obliguje nas do ogłoszenia przetargu – uzupełnia rzecznik WI. W związku z tym, że w planach miasta jest rozbudowa zajezdni przy ul. Obornickiej.  Oznacza to, że spółka przygotowuje się właśnie w ten sposób do ogłoszenia przetargu. Co ma powstać przy istniejącej zajezdni nr 9? Dodatkowy plac manewrowy dla  autobusów oraz nowoczesny budynek do ich obsługi technicznej. Są to plany, które powinny być zrealizowane do 2015 roku i związane są z likwidacją dotychczasowej funkcji zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej, gdzie ma powstać muzeum. W przyszłości może powstać także zupełnie nowa zajezdnia przy ul. Granicznej.  - W tej chwili jesteśmy w finałowym momencie pozyskiwania gruntów przy ul. Granicznej. Jest to teren, który chcemy pozyskać od Agencji Mienia Wojskowego. Nie chcemy precyzować jeszcze konkretnie terminu, dlatego że najpierw musimy pozyskać grunt. Potem ułożymy harmonogram, zaplanujemy wydatki w budżecie i ruszymy z budową. – mówił nam w ostatnim wywiadzie Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia. Poza tym MPK Wrocław reorganizuje prace zajezdni tramwajowych. W tej chwili rozbudowywany jest obiekt przy ul. Słowiańskiej, a w planach jest przebudowa zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich. Mają się tam zmieścić tramwaje z likwidowanej zajezdni Dąbie, przy ul. Wróblewskiego. Janusz Krzeszowski ZAJEZDNIA AUTOBUSOWA 9 została oddana częściowo do użytku jesienią 1983 roku. W pierwszym etapie uruchomiono plac postojowy i hale warsztatowe. Dyspozytornia i biura rozmieszczono w hali ON w prowizorycznie przygotowanych pomieszczeniach. W następnym roku został ukończony budynek administracyjny. Zajezdnia zajmuje teren o powierzchni 5,3 hektara i pierwotnie była projektowana na 100 autobusów przegubowych. Z biegiem czasu w związku z rosnącymi potrzebami przewozowymi oraz likwidacją zaj. nr 10, od której przejęła część taboru, na zajezdni zaczęło parkować przeszło 200 autobusów. W chwili obecnej podstawowym taborem stacjonującym na zajezdni są autobusy marki Volvo 7000 i 7700, krótkie i przegubowe. Zajezdnia eksploatuje również autobusy Jelcz M120 i Jelcz 121 oraz ostatnie sztuki autobusów Ikarus 280 E70. Listę tą zamykają trzy prototypowe autobusy Jelcz M180 i jeden MAN NG313.(źródło.mpk.wroc.pl)

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl