Nowe mosty Chrobrego
Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką.
Aktualizacja
29.04.2022
Dwie palownice wywierciły kilkadziesiąt pali wzmacniających grunt pod konstrukcję mostu. Pale mają od 14 do 18 metrów długości. Prowadzimy prace przy budowie sieci podziemnych. Wykonawca przygotowuje się do budowy osadnika w ul. Mickiewicza.
15.04.2022
Powstaje most tymczasowy nad kanałem przeciwpowodziowym. Będzie wykorzystany przez wykonawcę dla potrzeb budowy. Do pracy rusza palownica, która wydrąży w gruncie 88 pali. W ten sposób zostanie wzmocniony grunt pod budowę konstrukcji nowych przepraw łączących Sępolno ze Swojczycami.
12.04.2022
Powstaje właśnie tymczasowa przeprawa dla potrzeb obsługi budowy. W tym tygodniu planujemy, że do akcji wkroczy potężna palownica. Będzie drążyć pale, które wzmocnią grunt pod przyszłą konstrukcje przepraw. Będą miały one od 14 do 18 metrów długości i powstanie ich w sumie 88.
21.03.2022
16.03.2022
Ruszyły związane z budową ścianek szczelnych pod północny most nad kanałem żeglugowym. Wiosną do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt pod przyczółki mostu. Wykonawca od strony Sępolna prowadzi także pierwsze prace związane z budową nowych sieci podziemnych.
8.03.2022
Na budowie nowych mostów Chrobrego zabijamy ścianki szczelne pod przyczółki przeprawy północnej. 5 tonowy młot ma co robić nad brzegiem kanału żeglugowego. Ścianki mają 8 metrów długości. Po zakończeniu prac do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt.
1.03.2022
Rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy mostów. Wykonawca w marcu planuje rozpocząć wbijanie ścianek szczelnych na międzywalu oraz od strony ul. Monopolowej. Następnie do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt.
21.02.2022
Rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z budową nowych mostów Chrobrego.
Nie tylko wybudujemy nowe przeprawy, ale przebudujemy układ drogowy łączący je z ul. Monte Cassino, Monopolową, Marco Polo i ul. Mydlaną. Inwestycja potrwa 14 miesięcy od momentu uzyskania decyzji ZRID.
7.02.2022
Wojewoda podpisał decyzję ZDID, można więc rozpoczynać prace przygotowawcze związane z budową przepraw oraz przebudową i budową układu drogowego, zarówno od strony Sępolna, jak i Swojczyc. Konstrukcje stalowe mostów, które staną nad kanałem przeciwpowodziowym oraz żeglugowym czekają w Gdyni na transport na plac budowy.
23.08.2021
5.05.2021



Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.
Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz z torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.
TIME LINE
-
Rozstrzygnięto przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego
marzec 2020