29 kwietnia 2022

Nowe mosty Chrobrego

6%
POSTĘP PRACY

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką.

Aktualizacja

29.04.2022

Dwie palownice wywierciły kilkadziesiąt pali wzmacniających grunt pod konstrukcję mostu. Pale mają od 14 do 18 metrów długości. Prowadzimy prace przy budowie sieci podziemnych. Wykonawca przygotowuje się do budowy osadnika w ul. Mickiewicza. 

15.04.2022

Powstaje most tymczasowy nad kanałem przeciwpowodziowym. Będzie wykorzystany przez wykonawcę dla potrzeb budowy. Do pracy rusza palownica, która wydrąży w gruncie 88 pali. W ten sposób zostanie wzmocniony grunt pod budowę konstrukcji nowych przepraw łączących Sępolno ze Swojczycami.

 

12.04.2022

Powstaje właśnie tymczasowa przeprawa dla potrzeb obsługi budowy. W tym tygodniu planujemy, że do akcji wkroczy potężna palownica. Będzie drążyć pale, które wzmocnią grunt pod przyszłą konstrukcje przepraw. Będą miały one od 14 do 18 metrów długości i powstanie ich w sumie 88.

21.03.2022

Na budowie mostów Chrobrego młot wbijający larseny ścianek szczelnych nad kanałem żeglugowym przeniósł się na stronę wschodnią w pobliżu ul. Monopolowej.
Od strony międzywala ścianka jest już wykonana. Ruszyły prace na sieciach podziemnych od strony Sępolna.

16.03.2022

Ruszyły związane z budową ścianek szczelnych pod północny most nad kanałem żeglugowym. Wiosną do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt pod przyczółki mostu. Wykonawca od strony Sępolna prowadzi także pierwsze prace związane z budową nowych sieci podziemnych.

 

8.03.2022

Na budowie nowych mostów Chrobrego zabijamy ścianki szczelne pod przyczółki przeprawy północnej. 5 tonowy młot ma co robić nad brzegiem kanału żeglugowego. Ścianki mają 8 metrów długości. Po zakończeniu prac do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt.

 

1.03.2022

Rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy mostów. Wykonawca w marcu planuje rozpocząć wbijanie ścianek szczelnych na międzywalu oraz od strony ul. Monopolowej. Następnie do akcji wkroczy palownica, która wzmocni grunt.

21.02.2022

Rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z budową nowych mostów Chrobrego.
Nie tylko wybudujemy nowe przeprawy, ale przebudujemy układ drogowy łączący je z ul. Monte Cassino, Monopolową, Marco Polo i ul. Mydlaną. Inwestycja potrwa 14 miesięcy od momentu uzyskania decyzji ZRID.

Na czas budowy nie będzie przejścia ani przejazdu przez ul. Folwarczną (droga na terenie między mostami Chrobrego, a mostami Jagiellońskimi). Tam m.in. będzie montowana konstrukcja mostów, która powstała w Gdyni.
Gotowe są: dźwigary, łuki, poprzecznice, wsporniki.

7.02.2022

Wojewoda podpisał decyzję ZDID, można więc rozpoczynać prace przygotowawcze związane z budową przepraw oraz przebudową i budową układu drogowego, zarówno od strony Sępolna, jak i Swojczyc. Konstrukcje stalowe mostów, które staną nad kanałem przeciwpowodziowym oraz żeglugowym czekają w Gdyni na transport na plac budowy.

23.08.2021

Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej trafił do wojewody. Decyzja ZRID to finał długotrwałego i skomplikowanego procesu planowania budowy.
 
Dla inwestora oznacza to: pozwolenie na budowę i zatwierdzenie projektu budowlanego. Wraz z otrzymaniem decyzji ZRID można rozpocząć budowę. Na decyzję musimy poczekać, ale działamy od wielu miesięcy przy budowie mostów. Konstrukcja stalowa przepraw jest przygotowana i czeka w zakładzie produkcyjnym w Gdyni.
 
Jak tylko otrzymamy ZRiD i będziemy mogli rozpocząć budowę, wykonawca przywiezie je do Wrocławia. Nowe mosty Chrobrego będą kosztować nas blisko 70 milionów złotych. Pierwszy z mostów będzie liczył 153 metry długości, a drugi 75 m. Będą usytuowane po lewej stronie od istniejących (patrząc z Sępolna w stronę Swojczyc).
 
Na mostach będzie wybudowane torowisko, które w przyszłości pozwoli na przedłużenie linii tramwajowej z Sępolna na Swojczyce (mamy projektanta, który przygotowuje dokumentację dla tego zadania za ponad 1,7 mln zł).

 

5.05.2021

W Gdyni powstają elementy nowych mostów Chrobrego, które połączą Sępolno ze Swojczycami.
Dźwigary, łuki, poprzecznice i inne stalowe konstrukcje będą przygotowywane w firmie Vistal specjalizującej się m.in. w obiektach mostowych i przygotowującej tego typu konstrukcje m.in. w Polsce i Skandynawii. Kiedy będą gotowe przyjadą do nas do Wrocławia i niczym z klocków zmontowana zostanie konstrukcja mostów.
 
 
 
 
 
8.05.2020
 
Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na budowę nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455.
Wykonawca (firma Trakcja PRKil S.A. z Warszawy) ma 24 miesiące na dokończenie projektowania, uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń i wybudowanie dwóch nowych przepraw łączących Sępolno ze Swojczycami. Będzie to kosztować miasto 69 660 073, 23 zł brutto
 
Co wybudujemy za te pieniądze?
 
most południowy nad kanałem przeciwpowodziowym – 153,51 m
most północny nad kanałem żeglugowym 75,30 m
jezdnie dla samochodów, po obu jej stronach będą chodniki i ścieżki rowerowe
mosty będą ładnie oświetlone
Przebudujemy lub wybudujemy sieci: gazową, wodną, kanalizacyjną, MKT, elektroenergetyczną średniego i niskiego napięcia
 
Nowe mosty będą miały nośność 50 ton. Obecnie ze względu na zły stan techniczny przepraw to tylko 15 ton.
Na moście zamontowane zostanie torowisko, które w przyszłości zostanie wykorzystane przez tramwaje jadące na Swojczyce. Tu mamy już koncepcję przedłużenia trasy tramwajowej z Sępolna.
 
Nowe mosty będą zlokalizowane po lewej stronie od istniejących przepraw (patrząc z Sępolna w kierunku Swojczyc).
Przebudujemy układ drogowy w sąsiedztwie mostów ulic Monte Cassino, Marco Polo i Monopolowej.
 
 
 
 
 

Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz z torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

TIME LINE

  • Rozstrzygnięto przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego

    marzec 2020