wroclaw.pl strona główna Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk – oficjalna strona internetowa Prezydent Wrocławia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

-2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 01:00

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Prezydent Wrocławia
  3. O tym się mówi
  4. Nowe mosty Chrobrego
Nowe mosty Chrobrego UM Wrocław
postęp: 65%
Nowe mosty Chrobrego

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką.

Timeline

  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    maj 2020
  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    sierpień 2021
  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    luty 2022
  • Zadanie zrealizowane/Zadanie oczeczujące na realizacje
    2023

  • 19.12.2022

    Na filmie można obejrzeć akcję związaną z nasuwaniem konstrukcji mostu Chrobrego nad kanałem żeglugowym. W tym tygodniu planujemy betonowanie konstrukcji. Pojawi się na niej blisko 600 metrów sześciennych betonu. Teraz w innej technologii budujemy konstrukcję mostu nad kanałem przeciwpowodziowym.

  • 01.12.2022

    Na nowych budowie mostów Chrobrego rozpoczyna się ważny etap prac drogowych . W weekend 3-4.12.2022 rusza przebudowa skrzyżowania ul. Mickiewicza i Monte Cassino.

    W związku z tym zmieni się organizacja ruchu dla aut jadących w stronę Sępolna.

    Nie będzie możliwego przejazdu w pobliżu mostu w ul. Monte Cassino. Kierowcy z kierunku centrum pojadą na Sępolno w prawo na wysokości pętli tramwajowej w dolną część ul. Mickiewicza, a ci jadący ze Swojczyc w kierunku Sępolna będą musieli na wysokości pętli pojechać w lewo. (Patrz mapa)

    Planowane zakończenie prac to pierwszy kwartał 2023 roku. W ramach budowy nowych mostów Chrobrego wykonawca buduje blisko 700 metrów nowych jezdni i nie tylko na przeprawach. Musi przebudować jeszcze dwa skrzyżowania od strony wschodniej: ulicy Swojczyckiej z ul. Mydlaną oraz ul. Swojczyckiej z ul. Monopolową.

  • 10.11.2022

    Jest już ustawiony pierwszy dźwigar konstrukcji mostu Chrobrego nad kanałem przeciwpowodziowym. Waży 20 ton. Most budujemy na rusztowaniach ustawionych na dnie kanału. Na brzegu spawamy kolejne stalowe elementy przeprawy. Przy pomocy olbrzymiego dźwigu będziemy ustawiać je nad wodą. Konstrukcja stalowa 153 metrowego mostu będzie ważyć 680 ton. Tymczasem na przeprawie nad kanałem żeglugowym budujemy szalunki pomostu. Kolejnym etapem będzie m.in. zbrojenie i betonowanie.

  • 01.11.2022

    Pierwsze elementy mostu Chrobrego, który powstanie nad kanałem przeciwpowodziowym, są już we Wrocławiu. Konstrukcja ta nie będzie nasuwana tak jak nad kanałem żeglugowym. Zostanie zbudowana natomiast na potężnych rusztowaniach. Część z nich stoi już na dnie kanału. Most będzie miał 153 metry długości. Pojedziemy nim w przyszłym roku.

  • 17.10.2022

    Konstrukcja mostu Chrobrego przy użyciu siłowników i barki trafiła z międzywala nad nurt kanału żeglugowego na Odrze. Most został osadzony na przyczółkach. W przyszłym tygodniu opuścimy konstrukcję na stałe miejsce. Dziękujemy wykonawcy za chirurgiczną precyzję . Most waży 267 ton i ma 52 metry długości.

  • 13.10.2022

    Rozpoczął się proces nasuwania konstrukcji mostu Chrobrego nad kanał żeglugowy. To milowy krok w budowie tych przepraw. Wymagające dużej precyzji zadanie inżynierskie. Wykorzystujemy do tego siłowniki oraz barkę. Konstrukcja mostu waży 267 ton. Pierwszego dnia wysunięto 52 metrowy most o 21 metrów. W kolejnych dniach zostanie on przesunięty w kierunku Swojczyc i osadzony na przyczółku. 

    Analogicznie budowana jest druga część mostów. Jej części także produkowane są w Gdyni i stamtąd przywożone do Wrocławia. Po jej złożeniu na ziemi, wykonawcy przesunął ją nad kanał powodziowy (od strony Sępolna).

    Nowe mosty Chrobrego, które rozciągną się obok starych, będą przejezdne w połowie roku 2023. Najpierw dla samochodów i rowerów, później pojadą nimi tramwaje.

  • 07.09.2022
    Rozpoczęliśmy montaż łuków na moście Chrobrego nad kanałem żeglugowym. Największe elementy ważą 10 ton. Każdy łuk składa się z trzech sekcji. Łuki będą podwieszać dźwigar główny płyty pomostowej, czyli konstrukcję nośną obiektu. Za kilka tygodni wykonawca planuje przesunąć most nad kanał żeglugowy.
  • 30.08.2022

    Z wytwórni w Gdyni przyjechały do nas łuki na most Chrobrego. We wrześniu rozpoczniemy ich montaż z wykorzystaniem tymczasowych podpór (to te wieżyczki, które widać na zdjęciach). Potem konstrukcję mostu nasuniemy nad kanał żeglugowy.

  • 19.08.2022

    Rośnie konstrukcja mostu Chrobrego nad kanałem żeglugowym. Montujemy dźwigary. W tym miesiącu przyjechać do nas z Gdyni mają także łuki nowej przeprawy. Je także zamontujemy na brzegu, a następnie most nasuniemy nad kanał żeglugowy. Ta konstrukcja będzie ważyć 300 ton. Mosty Chrobrego kosztują nas ponad 70 milionów złotych.

  • 09.08.2022
    Ruszyły prace przy montażu dźwigarów, które przyjechały do nas z wytwórni w Gdyni. Most zbudujemy na międzywalu i przesuniemy nad kanał żeglugowy. Mamy już specjalną konstrukcję.
    Podpory, na których stoją obecnie główne dźwigary, są torem, po którym będzie przesuwać się przyszła konstrukcja. Pomiędzy nimi znajdą się łożyska ślizgowe i podkładki teflonowe. Dzięki temu, gdy most zostanie złożony, będzie można go wysunąć w stronę rzeki. Gdy wysunie się o 7-8 metrów, wtedy sięgnie do rusztowania opartego na barce zakotwiczonej na kanale żeglugowym.

Powrót na portal wroclaw.pl Wróć na portal wroclaw.pl