23 sierpnia 2021

Nowe mosty Chrobrego

3%
POSTĘP PRACY

Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, które są nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką.

Aktualizacja

23.08.2021

Wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej trafił do wojewody. Decyzja ZRID to finał długotrwałego i skomplikowanego procesu planowania budowy.
 
Dla inwestora oznacza to: pozwolenie na budowę i zatwierdzenie projektu budowlanego. Wraz z otrzymaniem decyzji ZRID można rozpocząć budowę. Na decyzję musimy poczekać, ale działamy od wielu miesięcy przy budowie mostów. Konstrukcja stalowa przepraw jest przygotowana i czeka w zakładzie produkcyjnym w Gdyni.
 
Jak tylko otrzymamy ZRiD i będziemy mogli rozpocząć budowę, wykonawca przywiezie je do Wrocławia. Nowe mosty Chrobrego będą kosztować nas blisko 70 milionów złotych. Pierwszy z mostów będzie liczył 153 metry długości, a drugi 75 m. Będą usytuowane po lewej stronie od istniejących (patrząc z Sępolna w stronę Swojczyc).
 
Na mostach będzie wybudowane torowisko, które w przyszłości pozwoli na przedłużenie linii tramwajowej z Sępolna na Swojczyce (mamy projektanta, który przygotowuje dokumentację dla tego zadania za ponad 1,7 mln zł).

 

5.05.2021

W Gdyni powstają elementy nowych mostów Chrobrego, które połączą Sępolno ze Swojczycami.
Dźwigary, łuki, poprzecznice i inne stalowe konstrukcje będą przygotowywane w firmie Vistal specjalizującej się m.in. w obiektach mostowych i przygotowującej tego typu konstrukcje m.in. w Polsce i Skandynawii. Kiedy będą gotowe przyjadą do nas do Wrocławia i niczym z klocków zmontowana zostanie konstrukcja mostów.
 
 
 
 
 
8.05.2020
 
Wrocławskie Inwestycje podpisały umowę na budowę nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455.
Wykonawca (firma Trakcja PRKil S.A. z Warszawy) ma 24 miesiące na dokończenie projektowania, uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń i wybudowanie dwóch nowych przepraw łączących Sępolno ze Swojczycami. Będzie to kosztować miasto 69 660 073, 23 zł brutto
 
Co wybudujemy za te pieniądze?
 
most południowy nad kanałem przeciwpowodziowym – 153,51 m
most północny nad kanałem żeglugowym 75,30 m
jezdnie dla samochodów, po obu jej stronach będą chodniki i ścieżki rowerowe
mosty będą ładnie oświetlone
Przebudujemy lub wybudujemy sieci: gazową, wodną, kanalizacyjną, MKT, elektroenergetyczną średniego i niskiego napięcia
 
Nowe mosty będą miały nośność 50 ton. Obecnie ze względu na zły stan techniczny przepraw to tylko 15 ton.
Na moście zamontowane zostanie torowisko, które w przyszłości zostanie wykorzystane przez tramwaje jadące na Swojczyce. Tu mamy już koncepcję przedłużenia trasy tramwajowej z Sępolna.
 
Nowe mosty będą zlokalizowane po lewej stronie od istniejących przepraw (patrząc z Sępolna w kierunku Swojczyc).
Przebudujemy układ drogowy w sąsiedztwie mostów ulic Monte Cassino, Marco Polo i Monopolowej.
 
 
 
 

Planowana inwestycja obejmuje budowę nowych mostów drogowych o przyjętych pomocniczo nazwach: most Południowy (most nad kanałem przeciwpowodziowym) i most Północny (most nad kanałem żeglugowym), wraz z powiązaniem ich z sąsiednimi ulicami, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 oraz budową i/lub przebudową sieci: gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.

Most Południowy będzie miał 153,51 m długości całkowitej. Z kolei Północny będzie o długości całkowitej 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz z torowiskiem. Linia tramwajowa (a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa) ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.

TIME LINE

  • Rozstrzygnięto przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego

    marzec 2020